Business Hi-Tech

UPC: Suntem pregătiţi să transmitem programe TV 3D

UPC: Suntem pregătiţi să transmitem programe TV 3D

Autor: Ştefan Vrabie, Roxana Cristea

19.05.2011, 23:45 1652

UPC România, una din cele mai mari companii de comunicaţii princablu de pe plan local, a anunţat faptul că este pregătită sătransmită conţinut 3D, lansarea tehnologiei fiind rezultatulinvestiţiilor în modernizarea reţelei efectuate în ultimii doiani.

În acelaşi timp, operatorul a anunţat că va difuza în format 3Dşi turneul de tenis Roland Garros, care se desfăşoară în perioada22 mai - 5 iunie, în urma achiziţiei de la Eurosport a drepturilorde transmisie în exclusivitate. "Tehnologia 3D este consideratăurmătoarea revoluţie în televiziune. Prin transmisia Roland Garros,unul dintre cele mai mari turnee de tenis ale anului, aducemclienţilor noştri spectacolul 3D", a declarat Severina Pascu,directorul executiv al UPC România.

Programele 3D vor putea fi vizualizate prin intermediul unuitelevizor compatibil cu noul format. Piaţa 3D din România vacunoaşte în acest an o dinamică accentuată, întrucât există un realinteres pentru această tehnologie şi beneficiile pe care le aduce,potrivit unui studiu Gfk, citat de UPC. În plus, România urmeazătendinţele de pe piaţa europeană de profil, unde televiziunea 3Dare un succes semnificativ. Potrivit lui Ştefan Ichim, directorulgeneral al Panasonic România, în 2011 pe plan local se vor vinde8.000 de televizoare 3D, dublu faţă de anul trecut. Acest segmentreprezintă însă doar 1% din întreaga piaţă, care a fost de 500.000de unităţi în 2010, conform GfK. La nivelul întregii pieţe detelevizoare, producătorii văd o creştere de 20% pentru acest an,care nu se bazează neapărat pe creşterea puterii de cumpărare, cipe faptul că românii au deja în spate doi ani de criză.

"Oamenii au devenit din ce în ce mai interesaţi de a trăiexperienţa 3D şi în afara sălii de cinema, chiar în proprialocuinţă", afirmă Sorin Spînu, director de vânzări al diviziei deHome Entertainment LG Electronics România.

Pe lângă anunţarea posibilităţii de a transmite 3D, UPC a lansatpachetele Profesionist 3D şi Olimpic 3D, care aduc clienţilorservicii de televiziune, internet şi telefonie, precum şi unmediabox HD sau DVR HD. Pachetele Profesionist 3D şi Olimpic 3D potfi achiziţionate la preţul de 68 de lei, respectiv 111 lei.

La finalul primului trimestru, baza de clienţi a UPC România seridica la circa 1,14 milioane clienţi, fiind una dintre cele maimari companii locale de comunicaţii prin cablu. Principaliiconcurenţi ai UPC sunt RDS&RCS şi Romtelecom.

Controlat de grupul american Liberty Global, UPC Holding esteînregistrat în Olanda şi are peste 8,8 milioane de clienţi în nouăţări din Europa şi alţi un milion de utilizatori în Chile.Veniturile UPC Holding au crescut în primul trimestru al acestui ancu 9% faţă de aceeaşi perioadă din 2010, la 977 milioane euro.Creşterea s-a datorat fluctuaţiilor de pe pieţele valutare şiîncasărilor. Profitul operaţional al companiei a urcat cu 32%, la215 milioane euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO