Business Hi-Tech

Vanzarile de laptopuri au pastrat pe crestere cel.ro si pcfun.ro

Vanzarile de laptopuri au pastrat pe crestere cel.ro si pcfun.ro
20.07.2009, 17:49 64

Cel.ro si pcfun.ro, doi dintre cei mai mari retaileri online din Romania, au inregistrat venituri mai mari cu 15%, respectiv cu 30% in primul semestru la acestui an, pe fondul cresterii numarului de comenzi plasate pe internet pentru produse IT.

"Am avut o cifra de afaceri de 20 de milioane de lei (4,7 mil. euro), in crestere cu 15% fata de aceeasi perioada din 2008. Pentru situatia economica actuala, cred ca mai degraba este relevant numarul de comenzi - care a fost in crestere cu 30% fata de perioada similara din 2008. Valoarea medie pe factura a scazut cu aproximativ 15%", a declarat Tiberiu Pop, directorul executiv al Corsar Grup, compania care administreaza magazinul online cel.ro.

Marius Ghenea, presedintele companiei FIT Distribution, care administreaza retailerul online pcfun.ro, spune ca rulajul in primul semestru a crescut cu 30% fata de aceeasi perioada din 2008. El nu a precizat valoarea exacta a cifrei de afaceri, dar a spus ca valoarea medie a facturilor s-a pastrat aproximativ la acelasi nivel. "Pe de o parte, consumatorii s-au orientat spre produse de mobilitate, cum ar fi laptopurile, care au preturi de achizitie mai ridicate, insa acest potential de crestere a fost compensat de scaderea generala a preturilor pentru produse IT", a explicat Ghenea.

Magazinele online par a fi mai putin afectate decat retailerii traditionali. Lantul de magazine IT Ultra Pro Computers, anul trecut unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata de retail IT, nu mai are niciun magazin deschis in Romania. Pe de alta parte, producatorii de PC-uri spun ca vanzarile de computere au inregistrat un declin abrut de la inceputul anului, ipoteza confirmata de cele mai recente cifre publicate de firma de analiza IDC, care arata o cadere de 65% in primul trimestru.

 

Laptopurile se vand cel mai bine

Atat Ghenea, cat si Pop au precizat ca cele mai mari cresteri comparativ cu anul trecut au fost inregistrate pe segmentul de computere portabile, in special pe netbookrui. "Au fost cresteri si la monitoare LCD si hard discuri externe. Pe de alta parte, au scazut GPS-urile, camerele video si televizoarele cu plasma", a adaugat Pop. In cazul pcfun.ro, scaderile cele mai semnificative s-au inregistrat pe sistemele desktop.

"Am remarcat o scadere semnificativa a cumpararilor pe segmentul desktop PC, dar cred ca statisticile din online nu se suprapun inca deloc peste statisticile de ansamblu ale pietei, tocmai pentru ca mediul online ramane cel mai dinamic al oricarei industrii sau al oricarui segment de produse si servicii. Acest lucru este cauzat de dimensiunea inca foarte mica a pietei online din Romania", spune Ghenea.

 

Inca mizeaza pe crestere

cel.ro isi mentine obiectivul de a atinge un rulaj de 11 mil. euro pana la sfarsitul anului. "Este o estimare realista, cu toate ca, transformata in lei, ar insemna o crestere de 35% fata de anul trecut", a precizat Tiberiu Pop.

Estimarile anterioare ale FIT Distribution indicau un avans de 35% al afacerilor anul acesta. Marius Ghenea spune ca mediul economic devine de in ce in ce mai greu predictibil, astfel incat acuratetea nu poate fi la fel de buna ca in anii trecuti.

Cel mai mare jucator de pe piata de retail online este eMAG. Oficialii companiei nu au comunicat cifrele pe anul trecut si nici cele pentru prima jumatate a anului curent.

 

Au disparut livrarile gratuite

 

Daca in urma cu 1-2 ani clientii primeau acasa gratuit produsele in cazul in care valoarea comenzii depasea 200 sau 500 de lei, acum cea mai mare parte a jucatorilor au introdus o taxa fixa de livrare, indiferent de valoarea facturii. Astfel, in cazul eMAG, tariful este de 14 lei pentru livrari in Bucuresti. Costul de transport in cazul pcfun.ro este de 25 de lei, la fel ca la cel.ro. marketonline.ro percepe 18 lei, dar livreaza gratuit pentru comenzi mai mari de 500 de lei. Sumele includ TVA. "Tinand cont de gama de produse comercializate, aproape toate se incadreaza in acelasi tarif si s-a justificat introducerea unui pret fix", explica Marius Ghenea, presedintele pcfun.ro. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO