Business Hi-Tech

Vânzările de smartwatch-uri cresc cu 35% pe an

Vânzările de smartwatch-uri cresc cu 35% pe an

Autor: Ioana Nita

30.11.2015, 00:07 894

Vânzăile de ceasuri inteligente - dispozitive folosite ca o extensie a smartphone-ului pentru citirea notifi­că­rilor, preluarea apelurilor sau vizualizarea stării vremii sau a orei - înregistrează creşteri de circa 35% anual pe plan local, piaţa de profil fiind în prezent în plină dezvoltare.

„Chiar dacă au fost lansate de puţin timp pe piaţa românească, vânzările de smartwatch-uri au un potenţial de dezvoltare foarte mare, mai ales în contexul în care gama de produse se diversifică. Piaţa de smartwatch-uri are o creştere de aproximativ 35% de la an la an, iar pri­mele 9 luni s-au înscris în acest trend“, a declarat Ale­xan­dru Costache, head of product management în ca­drul di­vi­ziei telecom a subsidiarei locale Samsung Electronics. Com­pania sud-coreeană are o cotă de circa 50% pe piaţa lo­cală de profil, aceasta numărându-se printre primii producători de ceasuri inteligente.

În prezent oferta de smartwatch-uri se diversifică tot mai mult, pe piaţă fiind lansate tot mai multe modele al căror design se apropie de cel al ceasurilor clasice. Preţul unui model nou de smartwatch porneşte de la circa 800 de lei şi poate ajunge şi la peste 3.000 de lei în funcţie de brand şi caracteristici.

„În ultimele luni piaţa smartwatch-urilor a început să crească pentru că au apărut mai multe modele noi performante şi lumea a început să se obişnuiască cu conceptul. Mă aştept ca la anul să fie o creştere substanţială şi abia în 2017 piaţa să fie aşezată - să poată fi măsurabilă“, a menţionat Andrei Pitiş, fondatorul start-up-ului românesc Vector Watch.

Ceasurile inteligente se deosebesc de brăţările inte­li­gen­te destinate monitorizării activităţii sportive (nu­mărul de paşi făcuţi, distanţele parcurse, bătăile inimii şi nu­mă­rul de ore dormite) prin faptul că le permit utilizatorilor să citească notificările sau să preia apelurile fără a fi ne­voie să scoată smartphone-ul din buzunar sau din geantă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO