Business Hi-Tech

Veniturile Orange România au crescut cu 4,2% la 947 mil. euro anul trecut

Veniturile Orange România au crescut cu 4,2% la 947 mil....

Autor: Adrian Seceleanu

16.02.2016, 10:14 397

Veniturile Orange, liderul pieţei locale de telefonie mobilă, au crescut anul trecut cu 4,2% la 947 mil. euro, conform datelor comunicate de operator. În ultimul trimestru compania a avut venituri de 250 mil. euro, în creştere cu 7%.

La finalul anului 2015, Orange avea 10.177.000 de clienţi,  numărul abonaţilor fiind în creştere cu 4% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Faţă de trimestrul anterior numărul de clienţi este în scădere. Serviciul Orange TV a înregistrat peste 275.000 de abonaţi, cu o creştere de 75,4% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Consumul de date mobile 4G şi-a continuat trendul ascendent, fiind de şase ori mai mare în anul 2015 faţă de 2014, această evoluţie fiind susţinută şi de dublarea numărului de terminale 4G din reţea pe o bază comparabilă. La sfârşitul anului, Orange continua să ofere cea mai extinsă acoperire pentru serviciile 4G, pentru 96% din populaţia urbană şi 72% din totalul populaţiei.

Aproape 75% din telefoanele vândute la finalul lui 2015 au fost smartphone-uri, înregistrând astfel un vârf al numărului de dispozitive de acest fel vândute, cu 50% mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului trecut şi cu 70% mai multe telefoane 4G decât la începutul anului. În 2015, au fost vândute de 4 ori mai multe tablete 4G faţă de 2014, iar, pe segmentul de wearable, vânzarile s-au dublat comparativ cu anul trecut.

„Pentru Orange România, 2015 a fost un an plin de succese, printre care s-au numărat premiere pe piaţa locală, dar şi la nivel de Grup. Anul 2016 se prefigurează a fi la fel de dinamic, tendinţele de pe piaţă arătând un apetit crescut pentru 4G, pentru acces la divertisment pe toate tipurile de ecrane, interesul crescut pentru serviciile convergente, şi trecerea la abonament a utilizatorilor de cartele reîncărcabile. Experienţa clienţilor în toate punctele de interacţiune cu Orange este în centrul atenţiei noastre, iar pentru acest lucru vom continua să extindem şi să îmbunătăţim reţeaua 4G, vom aduce şi mai multe inovaţii şi vom lansa device-uri de ultimă generaţie împreună cu oferte atractive, care să fie un răspuns la ceea ce este important pentru români.” a declarat Jean-François Fallacher, CEO Orange România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO