Vittorio Colao, Vodafone: Vom lansa servicii fixe şi pentru clienţii de retail şi evaluăm intrarea pe TV

17 oct 2014 Autor: Adrian Seceleanu

Vittorio Colao: România are nevoie de reglementări mai bune. (...) Este singura ţară unde nu există acces la reţelele fixe în timp ce accesul la reţelele mobile este reglementat.

Piaţa de telecom din România va trece printr-o consolidare, iar Vodafone este gata să discute o fuziune sau o achiziţie.

Grupul britanic Vodafone, unul dintre cei mai mari furnizori de comunicaţii din lume, care s-a extins puternic în ultimii ani de la telefonia mobilă către segmentul de comunicaţii fixe şi de cablu / televiziune, are în plan să ofere în România servicii fixe de voce şi date şi pentru clienţii persoane fizice, iar echipa locală de management evaluează şi posibilitatea de a lansa servicii de televiziune, pentru a le putea oferi astfel clienţilor pachete convergente de servicii, a declarat într-un interviu exclusiv pentru Ziarul Financiar Vittorio Colao, directorul executiv al companiei cu afaceri anuale de aproape 60 de miliarde de euro.

„Acum este momentul să începem să ne gândim să oferim servicii fixe şi către segmentul consumer. (…) Ne uităm şi la expansiunea pe TV“, a declarat Colao, confirmând astfel că strategia pentru România urmează logica grupului, care a accelerat din 2013 achiziţiile jucătorilor cu operaţiuni fixe şi expansiunea pe segmentul video / TV pe pieţe precum Germania, Spania sau Olanda.

Vodafone, care este al doilea jucător de pe piaţa locală de telefonie mobilă cu aproximativ 8 milioane de clienţi - dintre care peste 3,3 milioane au abonamente, a investit constant în ultimii ani şi într-o infrastructură naţională de fibră optică, însă aceasta a fost utilizată în principal pentru a conecta între ele antenele de telefonie mobilă şi clienţii foarte mari din segmentul business, fără a „atinge“ segmentul clienţilor persoane fizice - unde lupta se duce în principal între grupul Telekom, RCS&RDS, UPC şi Digital Cable Systems (AKTA). În aceste condiţii, întrebarea care se pune este care dintre cele peste 7 milioane de gospodării din România sunt vizate de Vodafone şi cum va face compania să ajungă în casele clienţilor?

Grupul ia în discuţie toate variantele - inclusiv o achiziţie sau o fuziune - dar se aşteaptă şi ca România să-i oblige pe marii proprietari de reţele fixe să le deschidă spre utilizare şi spre competitori astfel încât ei să poată ajunge în casele clienţilor cărora vor să le vândă internet fix, de exemplu.

„În primul rând, România are nevoie de reglementări mai bune. Şi o spun răspicat şi fără ocolişuri: aceasta este singura ţară unde nu există acces la reţelele fixe în timp ce accesul la reţelele mobile este reglementat. Aceasta este o situaţie inechitabilă în care operatorii mobili sunt obligaţi să încheie acorduri de wholesale cu operatorii de reţele fixe, în timp ce în sens invers nu există ace­eaşi obligaţie. Acest lucru trebuie să se schimbe. Iar instrucţiunile mele către echipa mea sunt să fie mai insistentă, mai revendicativă, iar în cele din urmă şi mai agresivă. Eu sper ca primele două etape să fie suficiente pentru a obţine rezultate“, afirmă Colao.

Şeful grupului Vodafone cere practic Autorităţii de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) să emită reguli care să îi permită companiei sale să ajungă la un tarif reglementat de instituţie, prin firele de cupru ale grupului Telekom România, spre exemplu, în casele clienţilor persoane fizice. În discuţie ar trebui să intre toţi jucătorii cu putere semnificativă pe piaţa din Ro­mâ­nia, indiferent de tehnologia utilizată, afirmă Colao.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 17.10.2014

 
Read this article in english on www.ZFenglish.com
Cuvinte cheie:
tv
, servicii
, clienti
, vodafone
, evaluare
, lansare
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide