Business Hi-Tech

Vodafone: Piaţa de telecom B2B a revenit pe creştere

Vodafone: Piaţa de telecom B2B a revenit pe creştere

Autor: Adrian Seceleanu

19.07.2016, 00:07 775

Piaţa de soluţii de comunicaţii fixe şi mobile pentru com­panii, cu o valoare estimată la 700-800 de milioane de euro pe an, a depăşit anii de scădere sau stagnare şi a intrat în­tr-un proces de creştere lentă, afirmă Valeriu Nistor, direc­tor comercial pe segmentul enterprise în cadrul Vodafone, al doilea jucător de pe piaţa locală de telefonie mobilă.

„Piaţa de comunicaţii clasice, (…) cu o valoare de 700 - 800 de milioane de euro pe an, este într-o creştere lentă. Există şi o componentă de maturitate în această evoluţie, dar piaţa încă nu şi-a atins potenţialul“, afirmă Nistor, care a preluat în acest an conducerea departamentului comercial dedicat companiilor din cadrul Vodafone.

Migraţia clienţilor de la telefoane simple către smartphone-uri rămâne un factor important pe piaţa locală, însă zone precum soluţiile care combină telecomul cu IT-ul, digitalizarea proceselor de business şi tehnologiile prin care diferite echipamente - precum contoarele sau frigiderele - sunt conectate la internet reprezintă cele mai fierbinţi zone de creştere.

Şi clienţii din zona IMM sau micii antreprenori au început să ceară, la fel ca marile corporaţii, pachete perso­nalizate, care combină IT-ul cu telecom, anunţând astfel o transformare majoră a industriei.

„După părerea mea, va exista foarte curând o singură piaţă de tehnologie. Piaţa de comunicaţii convergente clasice (de servicii fixe şi mobile) şi piaţa de IT pentru că aceste pieţe au o convergenţă masivă, astfel că va exista o singură piaţă practic.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO