Business Hi-Tech

Vodafone România a avut în aprilie-iunie venituri din servicii de 183 mil. euro, în scădere cu 4,5%

Vodafone România a avut în aprilie-iunie venituri din servicii de 183 mil. euro, în scădere cu 4,5%

Autor: Vlad Popescu

20.07.2012, 14:10 268

Perioada de raportare analizată reprezintă primul trimestru al anului fiscal 2012-2013, care se va încheia pe 31 martie anul viitor.

Veniturile din servicii ale operatorului au coborât de la 170 milioane lire în perioada aprilie-iunie din 2011 la 149 milioane lire în trimestrul încheiat la 30 iunie 2012, potrivit raportului publicat vineri de grupul britanic Vodafone.

Declinul raportat în lire sterline este accentuat de deprecierea euro şi a leului. Cursul lirei a urcat de la 1,13 euro în primul trimestru al anului fiscal 2011-2012 la 1,23 euro în perioada aprilie-iunie a acestui an, potrivit datelor Vodafone, care prezintă ratele medii de schimb ale principalelor valute faţă de liră. Totodată, din statistica BNR reiese că euro s-a apreciat de la 4,1347 lei în aprilie-iunie 2011 la 4,4248 lei în trimestrul respectiv din acest an. Mai mult, cursul mediu al lirei în trimestrul al doilea calendaristic al acestui an a urcat la 5,46 lei, faţă de 4,68 lei în perioada similară din 2011.

Astfel, calculate în euro la cursul specificat de grup pentru cele două perioade de referinţă, veniturile Vodafone România din servicii au scăzut de la circa 192 milioane euro în trimestrul aprilie-iunie al anului trecut la 183 milioane euro în primul trimestru al anului fiscal 2012-2013.

Scăderea de 4,5% raportată de Vodafone România într-un comunicat transmis vineri a fost cauzată în principal de efectul diminuării tarifelor de interconectare. Astfel, excluzând acest efect, veniturile din servicii sunt în scădere cu numai 0,7%, potrivit companiei.

Numărul clienţilor Vodafone România a scăzut cu 1,8%, la 7,798 milioane, iar venitul mediu pe utilizator a urcat cu 9,8%, la 7,4 euro.

La sfârşitul lunii martie compania avea 7,939 milioane clienţi, cu un milion mai puţin decât la jumătatea anului trecut.

Din totalul clienţilor, 43% utilizează serviciile Vodafone pe bază de abonament, iar restul au cartele pre-plătite.

Totodată, numărul utilizatorilor serviciilor de date ale operatorului a crescut cu 186% faţă de trimestrul aprilie-iunie 2011, odată cu lansarea de oferte dedicate şi promovarea smartphone-urilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO