Business Hi-Tech

Western Digital: Piaţa din România a migrat spre produsele mai scumpe: „Nu simt nicio nevoie să investesc bani din bugetul de marketing pentru a reduce artificial preţurile de Black Friday. Este un nonsens.”

Martin Kana, manager de vânzări al Western Digital pentru Polonia şi România: Structura de vânzări s-a schimbat, piaţa se îndreaptă spre modelele mai scumpe.

Martin Kana, manager de vânzări al Western Digital pentru Polonia şi România: Structura de vânzări s-a schimbat, piaţa se îndreaptă spre modelele mai scumpe.

Autor: Adrian Seceleanu

21.09.2016, 00:06 1683
Vânzările din România ale com­paniei americane Western Digital, cel mai mare jucă­tor de pe piaţa globală de hard discuri, au crescut în acest an cu peste 10% din punctul de vedere al numărului de unităţi, pe fondul cererii mai mari pe segmente precum soluţiile de stocare în reţea şi pentru sistemele de supraveghere video.

„Creştem cu aproximativ 10% de la an la an din punctul de vedere al numărului de unităţi“, a declarat pentru ZF Martin Kana, manager de vânzări al Western Digital pentru Polonia şi România. O zonă aflată într-o creştere susţinută în România este cea a soluţiilor de stocare de nouă generaţie, de tip SSD (solidstate drive), care asigură performanţe mai bune în raport cu hard discurile clasice, care au componente aflate permanent în mişcare şi care asigură astfel o viteză mult mai mică de acces la date. „SSD-urile cresc foarte puternic în România. Potrivit datelor noastre, în al doilea tri­mes­tru din acest an s-au vândut 46.000-47.000 de hard dis­curi «clasice» în timp ce în aceeaşi peri­oadă s-au vândut 40.000 de discuri tip SSD“. Dis­curile de nouă generaţie (SSD) sunt de 4-5 ori mai scumpe în raport cu modelele clasice pen­tru capacităţi de stocare echi­valente. Spre exemplu, un hard disc cu o capa­citate de stocare de 1 terabyte de date cos­tă de la 210 lei în sus, în timp ce unul de tip SSD porneşte de la aproximativ 1.300 de lei.

Creşterea puternică a numărului de unităţi de stocare de tip SSD până aproape de cel înregistrat de modelele clasice se înscrie în tendinţa generală a pieţei din România, care se manifestă de aproximativ un an încoace, de a migra spre produse mai scumpe, susţine Martin Kana.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO