Business Hi-Tech

ZF Digital ‘15. Victoria Davies, Country Manager al Discovery pentru Europa de sud - est: România este cea mai avansată piaţă din regiune

ZF Digital ‘15. Victoria Davies, Country Manager al...

Autor: Adrian Seceleanu

30.10.2015, 00:03 403

România este cea mai avansată piaţă din regiune în ceea ce priveşte adoptarea noilor tehnologii, precum cele care permit accesul la conţinut video şi de pe telefoane sau tablete, această evoluţie fiind stimulată şi de vitezele ridicate pentru serviciile de acces la internet de pe piaţa locală, a declarat Victoria Davies, vicepreşedinte şi Country Manager al Discovery pentru Europa de Sud-Est în cadrul conferinţei ZF Digital ’15. „Prin comparaţie cu toate celelalte pieţe de aici din Europa de Sud-Est, România este foarte bine dezvoltată. Cred că şi mărimea pieţei din România a permis această evoluţie mai rapidă prin comparaţie cu pieţele vecine. Am putut vedea acest lucru şi prin tematica discuţiilor din prima zi a conferinţei ZF Digital, despre vitezele de acces la internet, pe această piaţă totul este la un nivel înalt. Atunci când ne uităm la viitorul televiziunii, observăm că, în fapt, România a fost una dintre primele pieţe din această regiune care a dus televiziunea pe un al doilea ecran (către smartphone-uri, tablete etc. - n. red.) şi unde tehnologia multi-ecran a fost implementată, generând cerere din partea consumatorilor. Din acest punct de vedere, România are o evoluţie peste medie, iar celelalte pieţe din regiune o urmează, însă într-un ritm mai încet. (…)Avem un birou în România de peste 20 de ani şi suntem foarte dedicaţi acestei pieţe pentru că este o piaţă-cheie pentru noi”, a declarat Davies. 

“Dacă ne uităm chiar la Bulgaria, spre exemplu, piaţa este cu mult în urmă din acest punct de vedere. Serbia este, poate, o piaţă un pic mai avansată, dar România este cu adevărat înaintea tuturor”.

Discovery, una dintre cele mai mari companii de media din lume, a investit recent 1,3 miliarde de euro pentru a achiziţiona de la Comitetul Olimpic Internaţional drepturile de difuzare la TV şi pe toate platformele, în Europa, pentru cele patru ediţii ale Jocurilor Olimpice din perioada 2018 - 2024. Compania are ca obiectiv să ofere utilizatorilor din Europa acces la o acoperire extinsă a evenimentului prin diferite platforme, strategia urmând să fie adaptată la specificul fiecărei pieţe.

“Vom lucra să oferim cea mai bună experienţă de vizualizare a Jocurilor Olimpice aici în România şi peste tot în Europa, iar abordarea va fi diferită de la piaţă la piaţă, pentru că vom ţine cont de specificul local. Suntem o platformă globală dar vrem să ne asigurăm că avem strategiile potrivite pentru fiecare piaţă”, a declarat Victoria Davies. “Avem o responsabilitate uriaşă pentru că această competiţie are o încărcătură mult mai mare decât orice alt eveniment sportiv. De aceea avem în plan să le oferim utilizatorilor o experienţă multi-platformă în accesarea conţinutului legat de Jocurile Olimpice. Vrem ca acest conţinut să fie accesibil pentru mai mulţi utilizatori de pe mai multe platforme decât a fost vreodată până acum în întreaga Europă. Utilizatorii nu mai vor să vadă Jocurile Olimpice doar pe posturile de televiziune clasice, ci vor acces de pe multiple echipamente, la mai multe transmisii live de la faţa locului. Vrem să le oferim utilizatorilor această oportunitate, vrem să le oferim acces la o varietate de conţinut, atunci când îşi doresc”.

Este România, o piaţă cu aproape 7 milioane de abonamente la serviciile de televiziune şi unele dintre cele mai mari viteze de acces la internet prin reţelele fixe şi mobile ale operatorilor de telecom, şi o piaţă în care utilizatorii sunt gata să plătească pentru conţinut?

“În legătură cu educaţia utilizatorilor să plătească pentru conţinut, cred că este vorba de un proces care durează. În prezent există foarte mult conţinut care este disponibil gratuit, meciurile Simonei Halep sunt disponibile gratuit, spre exemplu. Este un proces de educare al pieţei că acest conţinut are valoare şi un anume cost. Inclusiv atunci când vorbim de livrarea de conţinut pe multiple ecrane producătorul îşi asumă un cost suplimentar pentru a implementa tehnologiile necesare.

Este ceva ce trebuie discutat de toţi partenerii din acest ecosistem pentru a putea fi capabili ca pe termen lung să putem susţine furnizarea cu adevărat a celor mai bune experienţe de vizualizare a conţinutului pentru consumatori. Acesta este motivul pentru care cred că este important să lucrăm alături de parteneri pentru a atinge acest obiectiv şi pentru a livra servicii de o calitate mai bună pentru consumatori. Toate lucrurile merg mână în mână. Cred că atunci când vorbim de platformele multi-ecran care le permit utilizatorilor să acceseze conţinutul de pe diferite echipamente elementul central este folosirea la maximum a timpului disponibil. Anul trecut am realizat un studiu care a avut ca temă viitorul în serviciile de televiziune, iar acesta a arătat că unul dintre motivele cheie pentru care oamenii vor acces la conţinut de pe multiple platforme este acela că astfel pot câştiga timp, care este foarte preţios pentru ei. Spre exemplu, în cazul conţinutului sportiv, adevărata valoare a acestor platforme multi-ecran apare atunci când, spre exemplu, suntem sub presiune să ajungem undeva, sau trebuie să ne ducem copiii undeva şi trebuie să plecăm, dar putem continua să urmărim programul care ne interesează în condiţii de mobilitate. Este o tehnologie care se potriveşte cu stilul nostru de viaţă care devine din ce în ce mai nebunesc din multe puncte de vedere.”

Discovery le oferă, spre exemplu, prin platforma Eurosportplayer.com acces direct utilizatorilor finali la conţinut sportiv la costuri care pornesc de la 4 euro pe lună (pentru acces printr-o aplicaţie dedicată pentru echipamente mobile). Pentru acces de pe multiple echipamente (inclusiv computer) preţul pentru accesul la platforma Eurosportplayer.com porneşte de la 5 euro pe lună.

Numărul de utilizatori care plătesc pentru accesul la platformă creşte, inclusiv pe piaţa din România, a spus reprezentantul Discovery, fără a oferi însă alte detalii.

“Vedem deja de acum, când suntem încă într-o perioadă de început, că platforma Eurosportplayer.com - care este disponibilă direct pentru clienţii finali, înregistrează creşteri. Cred că până în momentul în care vom difuza primele Jocuri Olimpice situaţia economică va fi un pic diferită. Cred că dacă este vorba de un conţinut care trezeşte pasiuni şi pe care utilizatorii chiar îşi doresc mult să îl vadă există disponibilitatea de a plăti.”

Există deci cerere / aşteptări din partea utilizatorilor din România şi din regiune către jucători precum Discovery ca accesul la conţinutul video să nu se limiteze la posturile TV clasice ci să fie extins către platforme accesibile via internet de pe smart TV-uri, computere sau echipamente mobile? Interes există, dar companiile de media ar trebui să încerce să răspundă acestei cereri cu soluţii care chiar să fie accesibile uşor pentru utilizatorii finali, una dintre soluţii fiind disponibilitatea conţinutului TV prin platformele online ale furnizorilor de servicii de televiziune.

“În mod clar vedem cerere pentru conţinut şi pentru abilitatea de a îl urmări de pe diferite echipamente.  Conţinutul poate fi disponibil pe mai multe platforme, dar dacă utilizatorul nu poate naviga prin el atunci întreaga exprinţă este pierdută. Este foarte important cum conţinutul poate amplifica alte servicii pe care partenerii noştri (furnizorii de servicii de televiziune – n. red.) le au şi cred că aceasta este una dintre marile oportunităţi pe care noi le avem în prezent în noua lume multi-platformă. Astfel putem crea experienţe complete pentru clienţi. Există o cerere uriaşă pentru conţinut dar provocarea este să oferim acest conţinut de o manieră care să aibă sens pentru consumatori. Din acest motiv conţinutul nostru este disponibil pe platforme multi-ecran prin intermediul operatorilor TV, dar avem şi propria platforma Europlayer care se adresează direct consumatorilor. Totuşi în prezent dacă ne uităm la modelul care chiar funcţionează în România aceasta poate fi cel al unui <<ghişeu unic>> (operatorul TV – n. red.) unde consumatorul să meargă şi să achiziţioneze întreg pachetul care să îi ofere o experienţă completă (de la accesul la posturile TV liniare până la platformele online - n. red.). Conţinutul este cheia, indiferent care este acesta, acesta este rege. Pare un clişeu, dar conţinutul este elementul pe care se bazează toate platformele, pentru că acesta este lucrul pe care îl vor utilizatorii”, a încheiat Davies.

 
 

Cine este Victoria Davies

Victoria Davies coordonează operaţiunile Discovery Networks pe 10 pieţe, printre care România, Bulgaria, Serbia, Croaţia şi Slovenia, incluzând activitatea birourilor locale din Bucureşti şi Sofia. De asemenea, ea supervizează distribuţia regională a canalelor din portofoliul companiei şi vânzările de publicitate, precum şi performanţele unui portofoliu integrat, ce include 15 televiziuni care oferă conţinut de non-ficţiune, între care Discovery Channel, TLC, Animal Planet, ID Xtra şi Eurosport (ca urmare a preluării de către Discovery a controlului integral al Eurosport în iulie 2015).

Până în aprilie 2014, când a fost numită Acting Country Manager pentru Europa de Sud-Est, Davies a ocupat funcţia de Distribution & Commercial Development Director pentru Europa de Sud-Est. În această poziţie, a fost managerul biroului Discovery din Sofia şi a fost responsabilă cu dezvoltarea strategică a distribuţiei în regiunea Europa de Sud-Est, inclusiv în Slovenia, Croaţia şi Bulgaria, explorând oportunităţi comerciale în întreaga regiune.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO