ZF Live. Alexandru Matei, director IT Carrefour: Cash-ul este încă la mare modă, însă începe să crească plata cu cardul

14 nov 2016 Autor: Bianca Dorobanţu

Carrefour, al doilea jucător din co­mer­ţul modern local după cifra de afaceri, a lansat o aplicaţie pentru echipamente mobile pentru a îmbunătăţi interacţiunea cu clienţii şi pentru a le oferi servicii suplimentare, a spus Alexan­dru Matei, director IT al Carrefour, invitat la emi­siunea ZF Live.

Carrefour Pay, aplicaţia mobilă lansată de retailerul Carrefour, le permite clienţilor să îşi poată verifica preţul produsului, să plătească la casele de marcat cu telefonul mobil prin tehnologia Mobile Wallet şi să poată emite facturi fiscale pentru cumpărăturile făcute. Aplicaţia este disponibilă în magazinele de aplicaţii ale Apple şi Google.

„Am vrut să aducem clientul în centrul activităţilor magazinelor noastre. Cu ajutorul apli­caţiei verificăm, scanăm codul de bare al pro­dusului pe care vrem să-l cumpărăm, putem face plata direct la casa de marcat scanând codul QR, iar ulterior putem emite şi factură fiscală. Clienţii câştigă foarte mult timp,  prin scanarea cu ajutorul propriului telefon mobil.  Unele produse sunt uşor de transportat până la veri­ficatoarele de preţ, dar poate vrem să verificăm un produs mai voluminos. Este complicat pentru un client să se plimbe cu produsul la bornele de scanat, aşa, dacă are aplicaţia, scoate telefonul mobil, îl scanează şi are preţul instant”, a spus Alexandru Matei, director IT al Carrefour, invitat la emisiunea ZF Live.

El mai spune că în ce priveşte modul de plată în magazinele Carrefour, ponderea este de 30% pentru plata cu cardul şi 70% pentru plata cash.

„Va fi o adopţie din ce în ce mai mare privind plata cu telefonul mobil. Cash-ul este încă la mare modă, însă începe să crească plata cu cardul. Prin soluţiile de plată cu mobilul adopţia va fi din ce în ce mai mare”.

În afară de aceste aspecte, directorul de IT al Carrefour explică faptul că aplicaţia este sigură.

„Prin plata cu telefonul mobil este eli­mi­nată orice suspiciune de clonare a cardului, pentru că nu există efectiv în aplicaţie, acesta este înrolat într-un wallet (portofel – n. red.) digital. Totul este înrolat în portofelul digital care respectă standardele de securitate ale Visa şi Mastercard, suma îţi este arătată, o confirmi şi astfel se face plata”.

Alexandru Matei lucrează de 16 ani în cadrul Carrefour, încă de la primul magazin Carrefour apărut pe piaţa din România, iar echipa de IT este formată din 20 de oameni.

El mai spune că cel mai „sensibil” aspect  în ce priveşte businessul unui retailer este reprezentat de buna funcţionarea a unor sisteme precum casele de marcat sau cântare, unde nu trebuie să existe incidente, deoarece creează o frustrare pentru client.

„Nu putem evalua numărul de incidente pe care îl avem anual, acestea sunt un must pentru business, nu există o zonă de negociere”.

În ce priveşte schimbarea comportamentului de consum a românilor, Matei susţine că a crescut numărul vizitelor în magazine, însă doar pentru produse consumate pe termen scurt.

„Suntem (românii – n. red) puţin mai echilibraţi, vizitele la magazine sunt dese, se axează pe ce vrem să consumăm pe termen scurt. Oamenii nu pleacă cu un coş foarte mare, dar vizitele sunt regulate şi sunt în creştere”.

De asemenea, el mai spune că vânzările online ale retailerului sunt în creştere, însă deocamdată oamenii încă preferă experienţa fizică de cumpărare, iar românii se orientează către magazine atât în funcţie de proximitate, cât şi de preţ.

„Cred ca există şi o experienţă de cumpărare, este interesant pentru client de intrat în magazine, să vadă produsele, acestea se simt diferit când eşti prezent în magazine. Noi vom încerca să aducem în zona de pay cât mai multe lucruri noi, să ne aliniem cu businessul, dar şi cu nevoile clienţilor, să înţelegem cum să ne calibrăm”.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 14.11.2016

 
Cuvinte cheie:
carrefour
, it
, director
, zf live
, crestere
, plata cu cardul
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide