Business Hi-Tech

VIDEO ZF LIVE. Evelina Necula, Daniel Rogoz, Kinderpedia: Au creat cu 275.000 de euro o platformă pentru părinţi şi educatori ca să vadă ce fac copiii

Autor: Alexandra Marcu

01.06.2016, 00:05 1174
Kinderpedia, aplicaţia dedicată interac­ţiunii dintre grădiniţe, educatori şi părinţii copiilor prin intermediul căreia aceştia pot face schimb de documente şi comunica mai uşor, a fost lansată anul acesta în România, iar preţul pentru utilizarea ei este de 10 lei pe lună pentru fiecare părinte.
 
„Kinderpedia îi ajută pe utilizatori să comunice într-un mediu privat şi securizat, le răspunde ne­voilor de a fi în permanent contact cu copiii lor şi asigură mai multă transparenţă cu privire la activităţile zilnice ale acestora în timpul pe care îl petrec la grădiniţă“, au spus Evelina Necula şi Daniel Rogoz, cofondatorii Kinder­pedia, în cadrul emisiunii de business ZF Live. Aceştia vor să implementeze sistemul şi la nivel european.
 
Investiţia Kinderpedia se ridică la 275.000 de euro, dintre care 120.000 euro sunt bani din fonduri europene. Platforma a fost testată în aproape 80 de grădiniţe particulare şi de stat din România, iar fondatorii Kinderpedia au ajuns la concluzia că trebuie să dezvolte şi o aplicaţie de mobil pentru că părinţii simt nevoia să fie la curent cu ce fac copiii la grădiniţă în timp real. „Comunicarea dintre grădiniţă şi părinţi este în beneficiul copilului. Aceştia trebuie să se im­plice în procesul de educaţie al micuţilor de la vârste foarte fragede, când este mai uşor să interacţioneze cu ei şi să le inducă anumite valori şi principii“, a completat Evelina Necula.
 
Cofondatorii Kinderpedia spun că una dintre provocările pe care le impune aplicaţia este trecerea barierei tehnologiei pentru că nu toţi educatorii au aceeaşi deschidere pentru inovare. „Trebuie să le explicăm soluţia şi funcţionalităţile acesteia.“ Modelul pe care se bazează Kinderpedia este de software as a service, adică se valorifică pe bază de abo­na­ment. Potenţiala piaţă căreia i se adre­sează apli­caţia este de peste 600.000 de părinţi din Ro­mânia care au copii la grădiniţe de stat, dar şi particulare.
 
„Dacă rata de penetrare este de 5% la nivelul pieţei, volumul anual de încasări va fi de 500.000 de euro“, a spus Evelina Necula.
 
În ceea ce priveşte planul de viitor, cei doi antreprenori speră ca în 2017 să penetreze cu aplicaţia Kinderpedia încă două ţări europene.
 
Kindepedia a fost dezvoltată de compania OneTouch Advertising.
 
 
 
Ce au mai spus Evelina Necula şi Daniel Rogoz la ZF Live:
 
* Părinţii se pot uita prin intermediul aplicaţiei la informaţiile generale postate de educatori, calendarul de evenimente, mediul zilnic
 
* Ne-am gândit la proiect încă din 2011, iar un an mai târziu am aplicat pentru obţinerea unor fonduri europene şi am primit banii la sfârşitul lui 2012. Am finalizat platforma în 2016
 
* Presiunea timpului este mult mai mare acum, părinţii au din ce în ce mai multe lucruri de făcut şi au nevoie de informaţii mai rapid
 
* Multe din informaţiile pentru care părinţii trebuia să dea un telefon ca să le afle, acum sunt deja disponibile sub formă de informaţii standard
 
* O dată ce aplicaţiile software iau amploare la nivelul pieţei, presiunea face ca ele să fie adoptate şi la nivel instituţional
 
* Am lansat un proiect pilot la nivel naţional, în cadrul căruia am invitat peste 700 de grădiniţe să beneficieze de serviciile platformei, iar primele 50 înscrise până pe 10 iunie vor putea utiliza Kinderpedia gratuit timp de 2 ani.
 
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO