ZF Live. Florinel Chiş, director executiv ARMO: Comerţul online va creşte cu 45%, la peste 2 mld. euro. Sectoarele care se dezvoltă cel mai mult în mediul online în prezent sunt home&deco, produsele pentru copii şi jucăriile

24 aug 2016 Autori: Roxana Rosu , Ioana Nita

Vânzările locale realizate în mediul online vor înregistra anul acesta un avans de circa 45%, piaţa de profil urmând să depăşească astfel pragul de 2 miliarde euro, potrivit estimărilor Asociaţiei Române Magazinelor Online (ARMO). Pe piaţa locală de comerţ electronic mai este însă mult loc de creştere în condiţiile în care românii folosesc internetul mai mult pentru socializare şi mai puţin pentru achiziţii.

„Tehnologia face parte din viaţă într-un mod semnificativ, dar românii încă folosesc mult social media, în timp ce în vest con­su­matorii folo­sesc mult servicii şi apli­ca­ţii plătite pen­tru a-şi satisface ne­voia de informaţii sau cum­părături“, a zis în cadrul emi­si­u­nii ZF Live Flo­rinel Chiş, director executiv al ARMO.

Industria care înregistrează în prezent cele mai mari creşteri în mediul online – de peste 50%, este cea de mobilă, decoraţiuni interioare şi alte produse pentru casă. Aceasta vine în urma industriei de modă, care a devenit unul dintre cele mai dezvoltate sectoare în mediul online, după electro - IT – pionierul comerţului online. 

„Per total, în România sunt peste 10.000 de magazine online, dar trebuie să ne uităm la cele care au o companie în spate, nu o persoană fizică. Din ele circa 2.000-3.000  au şi activitate“, a punctat reprezentantul ARMO. Prin­tre membri ARMO se numără prin­cipa­lele platforme de e-commerce, emag, F64, Evomag, PC Garage, Elefant.

În prezent, unul dintre principalele obiective ale ARMO este încurajarea ma­ga­zinelor online lo­cale de a se extinde pe plan inter­na­ţio­nal, următorul pas logic în dezvoltarea unui business de acest tip.

„Cred că România are avantajul segmentului IT, care are o contribuţie importantă la bu­get, iar tehno­logia este impor­tan­tă în dez­vol­tarea comer­ţului elec­tronic. A­vem un avantaj pe care tre­buie să îl fo­lo­sim“, a menţionat el. Co­mer­ţul online are în pre­zent o pondere de doar 5% din co­merţul total, potenţialul de creştere fiind foarte mare în condiţiile în care pe alte pieţe ponderea ajunge la circa 20%. Dezvoltarea acestui sector depinde însă şi de extinderea acoperirii cu net şi de îmbunătăţirea zonei de logistică, inclusiv a pieţei de curierat.

„În străinătate clientul îşi poate alege un interval orar mai bine definit decât în România. Curierul poate lăsa coletul la vecini sau clienţii pot ridica pachetul din reţeaua de puncte de livrare“, a precizat Chiş.

Pe de altă parte, în ţările vestice se înfiinţează mai greu un magazin online, costurile sunt mai mari, iar competiţia este mult mai mare pe orice nişă. Avantajul antreprenorilor locali este că în România sunt încă oportunităţi, nişe pe care pot creşte mult dacă oferă calitate. Trei astfel de industrii sunt produsele pentru copii, jucăriile şi home & deco. Aceasta din urmă înregistrează creşteri de peste 50% an la an, în timp ce în cazul produselor pentru copii, al jucăriilor şi cărţilor, avansul este mai mic, dar constant. Există de asemenea şi sectoare care deşi, pe pieţele externe se dezvoltă foarte mult, în România sunt mult în urmă. Un exemplu este segmentul de muzică, care în Marea Britanie este în plină creştere. „Nu sunt iniţiative din partea caselor de discuri şi artiştilor pentru a face comerţ online într-o formă structurată“, a subliniat el.

Înainte de a prelua conducerea ARMO, Florinel Chiş a lucrat în Marea Britanie, unde s-a mutat în 2012. El a fost consultant pentru businessuri de comerţ electronic, apoi a lansat un start-up, Elastera, care oferă cloud hosting pentru magazine online în parteneriat cu Amazon. El a lucrat de asemenea cu Warner Music.

 
Cuvinte cheie:
florinel chis
, ARMO
, comert online
, zf live
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide