ZF Live

ZF Live. Raul Popa, TypingDNA: Îi sfătuiesc pe cei din corporaţii care au minte antreprenorială să încerce să facă ceva pe cont propriu, să vină cu ceva nou, un start-up inovator

Autor: Alexandra Marcu

08.06.2016, 00:08 878

Angajaţii din multinaţionale care au idei de lansare a unui business ar trebui să-şi încerce şansele de a dezvolta ceva pe cont propriu, a declarat în cadrul emisiunii de business ZF Live Raul Popa, CEO al start-up-ului TypingDNA, care a dezvoltat un software în Cloud care procesează datele biometrice ale utilizatorilor şi ajută la autentificarea automată a acestora în funcţie de modul în care tastează.

„Îi sfătuiesc pe cei din corporaţii care au minte antreprenorială să încerce să facă ceva pe cont propriu, să vină cu ceva nou, un start-up inovator“, a declarat Popa.

Raul Popa este pasionat de inteligenţa articifială, matematică şi fizică şi a lucrat 15 ani în domeniul software. „Nu mă pasio­nează ideea de antreprenoriat doar de dragul banilor. Îmi place inovarea, riscul este aparent mare.“

Start-up-ul românesc Typingdna este unul dintre cele patru proiecte selectate de grupul german Deutsche Telekom, proprie­tarul grupului de comunicaţii Telekom România, pentru cea de-a doua fază a pro­gramului de accelerare hub:raum Cracovia - WARP şi a fost şi unul dintre finaliştii programului local de accelerare MVP Academy. Soluţia dezvoltată de companie are un potenţial semnificativ de creştere în corporaţiile mari, conform lui Popa. „Este o soluţie pentru autentificare biometrică pe baza felului în care tastăm la calcultator. Felul în care tastăm este unic, poate fi folosit pentru tranzacţii online sau ca sistem de securitate în bănci sau în corporaţiile mari“, a susţinut Raul Popa, CEO al TypingDNA. Pe măsură ce utilizatorii interacţionează cu programul de pe calcultator, aceştia sunt amprentaţi încontinuu şi li se verifică identitatea în permanenţă. Aplicaţia se adresează celor din domeniul finaciar-ban­car.“

În cadrul programului de accelerare MVP Academy a intrat în acest an şi start-up-ul Inky Deals, un website destinat freelancerilor şi companiilor mici care pot găsi pe platformă resurse digitale în zona de design, iar majoritatea clienţilor sunt din Statele Unite, Anglia sau Germania.

„MVP Academy ne-a ajutat să conştien­tizăm nişte lucruri la care nu ne gândeam înainte. Mentorii au fost foarte bine pregătiţi, am aflat idei despre poziţionarea în piaţă“, a spus Alexandru Dumitru, CTO al InkyDeals, în cadrul emisiunii de business ZF Live. „Cei care intră pe platforma noastră se folosesc de resursele de acolo ca să deseneze mai bine şi mai repede“, a completat Dumitru. InkyDeals se adresează persoanelor din marketing şi publicitate, celor web development, designerilor sau companiilor de print. În 2015, compania a avut venituri de circa 700.000 de dolari. În cadrul proiectului lucrează 15 angajaţi din România şi alţi colaboratori din străinătate.

 „La început aveam un studio de design şi lucram pentru anumite proiecte de graphic design, iar pentru că făceam treabă bună, eram mereu selectaţi. Ne-am dat seama că putem face mai mulţi bani dacă vindeam template-uri“, a spus Alexandru Dumitru. În ceea ce priveşte perspectiva fondatorului InkyDeals, acesta pregăteşte o schimbare de poziţionare pentru a facilita vânzarea mai multor produse pe platformă, precum softuri sau cursuri de educaţie din zona de design. „Pregătim o mică pivotare, urmează să lansăm o platformă nouă la sfârşitul anului.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

ZF Live
AFACERI DE LA ZERO