Business Hi-Tech

ZF Live. Titus Grecescu, processing director la Net Team: În 10-15 ani vom plăti doar prin scanarea feţei

Titus Grecescu, processing director la Net Team: „La casierie te va întreba casierul cum vei plăti, cu cash, card, smartphone-ul sau payface“

Titus Grecescu, processing director la Net Team: „La casierie te va întreba casierul cum vei plăti, cu cash, card, smartphone-ul sau payface“

Autor: Bianca Dorobanţu

20.07.2016, 00:00 795
Felul în care cumpărătorii efectuează plăţi se va schimba radical în următorul deceniu, în urma implementării tehnologiei care permite plata printr-o simplă scanare facială, a spus Titus Grecescu, processing director la Net Team, în cadrul ZF Live.
 
În momentul de faţă oricine intră în sucursala unei bănci, de exemplu, este identificat de operator printr-un act de identitate şi prin codul numeric personal. Peste 10-15 ani, însă, în momentul în care cineva intră în sucursală, operatorului îi va apărea deja pe ecranul computerului poza, numele şi CNP-ul persoanei respective.
 
Şi în cazul celorlalte plăţi va fi necesară o simplă privire pentru ca o sumă de bani să fie retrasă din contul cumpărătorului atunci când acesta merge la supermarket, a spus Titus Grecescu.
 
„Este un avantaj în primul rând pentru client, apoi vor fi alte avantaje pentru bancă. Pentru client este rapid, poate face şi operaţiuni fără buletin. De fapt se înlocuieşte actul de identitate cu faţa omului, cu privirea şi este mai sigur aşa, pentru că băncile chiar au o problemă serioasă cu riscul de identitate, se fac lunar fraude cu documente false.“
 
De asemenea, serviciile de procesare de identitate ar acoperi riscul total în cazul unei fraude. „Dacă se produce frauda, banca este des­pă­gubită total de noi pe toată pierderea.“ Acest sistem se implementează prin intro­ducerea în baza de date a actului de identitate pe care băncile le au deja de la clienţi, fie clientul poate face o poză la prima interacţiune cu banca.
 
Serviciul de securitate captează datele de pe buletin şi faţa clientului şi le introduce în baza de date a băncilor.
 
Clientul poate alege ca datele sale să nu fie introduse în baza de date a băncilor, însă în cazul unui risc de fraudă el poate plăti o sumă de bani. „Este legal şi corect să dăm opţiunea clientului dacă nu vrea. Atunci va funcţiona în sistemul dual, el nu va fi înregistrat şi de fiecare dată va avea nevoie de buletin când va face o operaţiune bancară, dar va putea fi penalizat pe risc. El poate ridica semne de întrebare vizavi de propria identitate şi alte categorii de risc.“
 
De pildă, cu cât o persoană este mai puţin prezentă în mediul digital, de exemplu dacă nu are un cont de Facebook sau LinkedIn, cu atât devine mai suspectă pentru risc de fraudă.
 
„Noi lucrăm cu un scoring de identitate şi dacă această identitate digitală este slabă, această categorie va fi penalizată financiar, va avea un risc de solvabilitate mărit. Sistemul va da posibilitatea ca cineva să aibă zero prezenţă pe web, dar va trebui să plătească în plus pentru asta.“ Net Team, o companie care furnizează servicii de IT în domeniul transmisiunilor pe micro­unde şi fibră optică, lucrează la imple­mentarea acestui algoritm de recunoaş­tere cu NEC, companie japoneză, această tehnologie fiind nouă.
 
Net Team a avut anul trecut o cifră de afaceri de 27,5 mil. lei, în creştere cu 12% faţă de anul precedent, un profit net de 3,6 mil. lei şi un număr mediu de 45 de angajaţi.
 
În ce priveşte tendinţele viitoare în materie de efectuare a plăţilor pentru orice servicii, inclusiv cumpărături din supermarketuri, Titus Grecescu afirmă că peste 10-15 ani sistemele vor recunoaşte oamenii şi aceştia vor plăti prin recunoaştere facială.
 
„Va fi o cameră ascunsă undeva şi nu trebuie să treci în mod ostentativ ca să te recunoască. Te duci la casierie şi te întreabă casierul cum vei plăti, cu cash, card, smartphone-ul sau payface?“
 
Astfel, asemănător deţinerii unui cont de Facebook, clienţii vor avea un cont de cloud, în care vor avea acces la toate produsele cumpărate şi detalii despre acestea.
 
„Te vei uita pe laptop şi pe smartphone şi vei ştii exact ce ai cumparat, vei putea scrie numele produsului şi vei vedea o listă întreagă cu toate produsele respective, cât ai plătit, ce conţine. Va fi un sistem de marketing mult mai eficient care se va împărţi direct cu consumatorul. Clienţilor fideli li se va da discount preferenţial şi vor putea interacţiuna personal.“
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO