Business Internaţional

A început noaptea polară pentru industria de digital media: Vice, BuzzFeed şi Vox au fost lovite de schimbările Facebook

sursa foto: Financial Times

Autor: Alex Ciutacu

24.02.2018, 09:00 1484

A început iarna pentru noua generaţie de companii de digital media, care nu mai reuşesc să îşi atingă normele de venituri după ce mediul de advertising a devenit nesigur în urma schimbărilor recente adoptate de Facebook cu privire la conţinutul care rulează pe newsfeed, potrivit Financial Times.

Vice Media, una dintre cele mai cunoscute companii de media în rândul tinerilor, nu a ratat target-ul de venituri pe anul 2017 cu 100 de milioane de dolari, din cauza audienţelor scăzute. BuzzFeed, site specializat în ştiri şi entertainment – care pariază masiv pe conţinut video – a ratat de asemenea target-ul de venituri pentru anul trecut.

Provocarea principală cu care se confruntă aceste companii şi alţi jucători de pe piaţa de digital media, precum Vox Media – care deţine branduri precum Curbed şi Recode – este legată de identificarea unei soluţii pentru a diversifica conţinutul în timp ce media tradiţională se află sub un stres extrem din cauza exploziei de popularitate înregistrată de platforme de streaming precum Netflix şi Amazon Prime.

Piaţa de advertising a fost cuprinsă de nesiguranţă, după ce Google şi Facebook şi-au modificat politicile de conţinut. Cele două companii au intermediat 63% din piaţa americană de digital advertising în 2017, potrivit firmei de cercetare eMarketer. Îngrijorările au fost amplificate de schimbările recente pe care le-a suferit algoritmul Facebook: acesta nu va mai da prioritate site-urilor de ştiri şi va efectua sondaje în cadrul utilizatorilor pentru a clasa publicaţiile în funcţie de credibilitate.

Impactul total al acestor schimbări nu a fost încă absorbit de popularitatea paginilor BuzzFeed şi VoxMedia, care au folosit preoponderent reţeaua socială pentru a-şi distribui conţinuturile. Dar analiştii nu sunt optimişti şi consideră că schimbările vor afecta majoritatea companiilor de media. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO