Americanii descoperă conceptul de cămine de nefamilişti pentru generaţia millennials cu care vor să facă miliarde de dolari

25 mar 2016 Autor: Dan Grigore Ivan

Având în vedere situaţia socială a generaţiei tinere (millennials), gata oricând să fructifice următoarea oportunitate, fie că este vorba de un loc de muncă mai bine plătit, fie că este vorba de dorinţa cuiva de a călători, ne mai luând în calcul atât de serios costurile emoţionale sau lipsa de comoditate pe care o implică această acţiune faţă de generaţiile anilor trecuţi, apartamentele în care locuiesc 3 sau 4 oameni care se cunosc de mai puţin de o lună ar putea deveni în curând un aspect banal al marilor oraşe americane, scrie Wall Street Journal.

Practic, noul concept este asemănător cu cel al unui cămin studenţesc din Statele Unite, unde apartamentul este format din mai multe camere în care există mai multe paturi, plus un spaţiu comun ce funcţionează precum o sufragerie în care este prezent un televizor, o canapea sau o masa mai mare.

Închirierea şi împărţirea unei locuinţe sau chiar al unui loc de muncă cu nişte necunoscuţi la scară largă ar putea părea pentru reprezentanţii modelelor de afaceri traditionaliste si conservatoare o idee nefezabilă şi sortită unui eşec imediat.

Realitatea pieţii arată astăzi că cei care afirmau asta până de curând s-au înşelat. Multe afaceri relativ nou-infiintate încercă să cucerească o noua piaţă, puţin sau chiar deloc formată până acum, iar in drumul lor spre acest deziderat unele dintre ele au început să valoreze câteva miliarde de dolari deja.

Marjele de profit ale companiilor de real estate tradiţionale s-au micşorat în ultima perioadă, iar managerii fondurilor de investitii încearcă să îşi plaseze banii în noile modele de business ce promit să ofere randamente cu mult mai bune.

WeWork este o companie ce se ocupă cu inchirierea spaţiilor de birouri, fapt deloc original până acum, însă compania oferă posibilitatea ca în acelaşi birou să funcţioneze mai multe companii, practic, ne mai fiind coleg doar cu proprii angajaţii ai firmei tale.

După ce în vara această a primit o finanţare de 400 milioane dolari de la JP Morgan şi fondul de investiţii Fidelity, compania WeWork este estimată la 16 miliarde dolari.

Avansul acestor afaceri se bazează pe preţul imens pe care trebuie sa il suporte o companie pentru asigurarea unui spatiu de lucru in marile centre de afaceri ale Americii. Costul mediu pe metrul patrat pentru inchirierea unui birou este de 36 dolari in San Francisco sau chiar 50 dolari in New York.

Aceste companii au aparut in ideea de a veni in intampinarea unor probleme majore cu care se confrunta generatie tanara si antreprenorii la inceput de drum. Nu numai chiriile birourilor reprezinta o povara financiara pentru aceasta generatie, dar si preturile chiriilor pentru locuinţe ii fac pe acestia sa se reorienteze catre noile companii.

Primele tinte ale acestor companii sunt orasele foarte mari, precum New York, Los Angeles sau San Francisco, locuri in care chiria unui apartament obisnuit poate fi de pana la trei ori mai mare decat in alt loc din America.

Desi chiria medie in Statele Unite este de aproximativ 1.500 dolari, chiria medie lunara pentru o locuinta cu un singur dormitor este de 3.460 dolari in San Francisco sau 3.000 in New York, conform datelor furnizate de catre compania de cercetare Zumper.

Cotidianul american Wall Street Journal, citând concluziile companiei Zillow, arată că un tânăr cheltuieşte aproximativ 53% din venitul său pe chiria unui apartament.

In Statele Unite ale Americii, 67,8% din locuinte sunt detinute de proprietari, iar mobilitatea celor cu varsta cuprinsa intre 20-35 de ani este foarte mare, oferind o imperfectiune de piata pe care aceste companii o pot specula, mai ales ca viata acestui segment demografic se poate preta la o astfel de solutie locativa.

Oferta chirilor pentru asemenea pachete este cu cel putin 20% mai mica decat o locuinta clasica, insa impartirea unor spatii locative poate aduce nu numai o relaxare financiara pentru cei care hotarasc sa convietuiasca cu necunoscuti, în pretul chiriei unei camere mobilate intr-un asemenea apartament, intra mai multe servicii, de la servicii de salubritate, menaj, piscină, sau chiar pana la un om ce te poate ajuta cu ridicarea coletelor de la posta.

Vulnerabilitatea noului sector ţine de faptul că în cazul în care preţurile chiriilor din marile orase ar scădea, astfel de reţete de business ar putea rămâne în offsaid. Ele trebuie să ofere ceva mai mult decât o simplă variantă mai ieftină a unei necesităţi cu care se întâlnesc tinerii sau antreprenorii la început de drum.

Concurenţa rămâne însă destul de dură, condiţiile nefiind atât de prielnice cum ar putea părea la început. Campus, compania ce oferea aceleaşi servicii ca şi WeWork a dat faliment de curând. Afacerea a fost finanţată chiar de fondul de investiţii, Clarium Capital, al celebrului Peter Thiel, co-fondatorul serviciului de plăţi electronice PayPal. Ideea centrală a afacerii era sprijinită pe inchirierea unor clădiri sau apartamente, iar de pe urma procesului de subînchiriere şi reorganizare a spaţiului să înregistreze profit.

Împărţirea unui spaţiu locativ nu este o invenţie recentă, însă reorganizarea şi împachetarea unor servicii într-un mix ce va fi oferit potenţialului client, ar putea modifica într-o anumită măsură întreaga dimensiune  a afacerilor imobiliare în marile aglomeraţii urbane americane.

La 35 de ani, un hipster schimbă din temelii piaţa imobiliară din SUA

 
Cuvinte cheie:
concept
, generatie
, miliarde
, americani
, descoperire
, afaceri
, companie
, apartament
, chirie
, companii
, inchiriere
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide