Business Internaţional

Americanii vand magazinele Romarta, portofoliu imobiliar evaluat intre 200-250 mil. euro

27.11.2007, 19:47 460

Fondul american de investitii Broadhurst, condus la Bucuresti de Siminel Andrei, a scos la vanzare in mai multe faze spatiile comerciale detinute in Bucuresti si in tara, afacerea fiind estimata la cateva zeci de milioane de euro. "In prima faza se vor afla la vanzare aproximativ 50.000 de metri patrati, iar pretul va varia de la cateva sute de euro pe metrul patrat la sume substantial mai mari pentru locatiile bune", a declarat pentru ZF Andrei Siminel, general manager al New Century Holdings (NCH), compania care administreaza afacerile Broadhurst. Fondul american detine prin intermediul firmei Romarta si al companiilor afiliate peste 700 de magazine cu suprafete medii de 100-200 de metri patrati, in orase precum Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi sau Ploiesti. Americanii au derulat in acest an o campanie pronuntata de vanzare a afacerilor, renuntand, printre altele, la participatia detinuta in proiectul Cotroceni Park din Bucuresti, pe care a incasat 78 mil. euro, la fabrica Tricodava (42 mil. euro), precum si la actiunile detinute la Asirom (17,8 mil. euro) sau Oltchim (7 mil. euro). Pe de alta parte, o parte din bani a fost deja reinvestita, printre care circa 20 mil. euro in zona de morarit si panificatie si peste 10 mil. euro in companii noi, spune Siminel. "Banii obtinuti din vanzarea spatiilor comerciale vor fi folositi in alte companii care fie sunt in dificultate financiara ca urmare a unui management slab, fie se afla in crestere si au nevoie de lichiditati", precizeaza Siminel strategia fondului. O alta varianta este realizarea de investitii in tari din regiune, pe lista posibilelor tinte aflandu-se Serbia, Muntenegru, Bulgaria sau Republica Moldova. Romarta a realizat anul trecut o cifra de afaceri de aproape 12 mil. euro si un profit de 7,3 mil. euro, potrivit datelor de la Ministerul Economiei si Finantelor.

Andrei Siminel, general manager al New Century Holdings: Banii obtinuti din vanzarea spatiilor comerciale vor fi folositi in alte companii care fie sunt in dificultate financiara ca urmare a unui management slab, fie se afla in crestere si au nevoie de lichiditati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO