"Industria restaurantelor a stagnat de la începutul lui 2015, dar am înregistrat o creştere semnificativă a cotei de piaţă, datorită continuării extinderii", a declarat Hamzat Hasbulatov, directorul general al McDonald's în Rusia.
Hasbulatov a spus că McDonald's a ajustat serios modelul de afaceri după sancţiunile impuse de statele occidentale Rusiei şi devalorizarea rublei, care au pus presiune asupra marjei de profit.
"Dezvoltarea furnizorilor locali a jucat un rol mare în susţinerea profitabilităţii noastre", a spus Hasbulatov.
În 2016, cheltuielile de capital se vor concentra pe modernizare, continuarea investiţiilor şi deschiderea de noi magazine.
Compania americană, prezentă în Rusia de 26 de ani, a mărit constant ponderea furnizorilor locali în total, la 85%.
Reprezentanţii McDonald's au sperat ca aprovizionarea să aibă loc integral pe piaţa rusă, pentru a reduce impactul variaţiei cursului valutar şi al interdicţiei importurilor de alimente.
În 2015, McDonald’s a deschis 59 de restaurante în Rusia.