Business Internaţional

Apple a detronat Google şi este cel mai valoros brand din lume

Apple a detronat Google şi este cel mai valoros brand din lume

Autor: Bogdan Cojocaru

09.05.2011, 23:30 909

Apple a devenit cel mai valoros brand la nivel mondial, depăşindGoogle, care a deţinut acest titlu timp de patru ani, potrivitagenţiei de presă Thomson Reuters. Brandul Apple valorează 153 demiliarde de dolari, aproape jumătate din capitalizarea de piaţă acompaniei, arată studiul BrandZ, realizat de agenţia de cercetarede marketing Millward Brown.

Producătorul iPhone şi iPad a depăşit anul trecut Microsoftdevenind cea mai valoroasă companie de tehnologie la nivelmondial.

Dintre primele zece branduri din clasament, şase aparţin unorcompanii de tehnologie sau telecom. Astfel, alături de Apple şiGoogle, în top sunt prezente IBM, pe locul trei, Microsoft, pepoziţia a cincea, iar pe locul şapte AT&T. China Mobile ocupălocul nouă.

Cererea din China reprezintă un factor major pentru creştereavalorii brandurilor de fast-food, a afirmat Peter Walshe, directorla Millward Brown.

"Chinezii au descoperit fast-food-ul, iar acest stat este opiaţă atât de mare - Starbucks, McDonald's...şi pizza au lovitChina", a spus el.

Un număr de 19 dintre primele 100 de branduri provin de pepieţele emergente, comparativ cu 13 anul trecut.

Valoarea totală a primelor 100 de branduri a crescut cu 17%, la2.400 de miliarde de dolari.

Pentru realizarea clasamentului, Millward Brown ia în calculvaloarea pe care o companie o dă propriului brand, dar şinotorietatea brandului în rândul a peste două milioane deconsumatori din întreaga lume.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO