Business Internaţional

Arianna Huffington, starul jurnalismului american pe net, şi-a vândut site-ul de ştiri cu 315 milioane de dolari grupului AOL

Arianna Huffington, starul jurnalismului american pe net, şi-a vândut site-ul de ştiri cu 315 milioane de dolari grupului AOL

Autor: Livadariu Andreea

07.02.2011, 23:55 31

Compania americană de internet AOL a cumpărat cu 315 milioane dedolari (231 milioane de euro) Huffington Post, unul dintre cele maiinfluente site-uri de ştiri din Statele Unite, scrie The WallStreet Journal.

Fondat în anul 2005 după o investiţie iniţială de două milioanede dolari, Huffington Post s-a dezvoltat rapid într-unul din celemai accesate site-uri de ştiri din Statele Unite. "Huffington Postva continua în acelaşi registru din ultimii şase ani, însă laviteza luminii prin parteneriatul cu AOL", a spus AriannaHuffington, cofondator.

În luna decembrie, Huffington Post a avut 25 de milioane devizitatori unici, conform datelor furnizate de comScore.

Tranzacţia face parte din strategia grupului american de adeveni un furnizor important de ştiri şi servicii de entertainmentîn mediul online, achiziţia extinzând audienţa grupului la 270 demilioane de utilizatori la nivel mondial, din care 117 milioane devizitatori în Statele Unite.

Preluarea Huffington Post marchează cea mai importantă mişcarede acest gen făcută de AOL de la numirea în funcţia de directorexecutiv a lui Tim Armstrong.

AOL a mai achiziţionat în septembrie anul trecut divizii onlinede o însemnătate mai mică, şi anume, blogul TechCrunch, companiavideo online 5min Media şi compania de software online Thing Labs.Însă decizia de a cumpăra Huffington Post a fost luată după ce anultrecut grupul american s-a confruntat cu un declin al profiturilorşi al numărului de accesări, precum şi cu o scădere de 29% avânzărilor de publicitate în ultimul trimestru din 2010.

Directorul executiv al AOL se aşteaptă ca efectele fuziunii săfie vizibile începând cu a doua jumătate a acestui an.

"Achiziţia Huffington Post va crea o companie americană deultimă generaţie şi de dimensiuni globale", a declarat Armstrong.

"Punem la cale o fuziune a unui brand media legendar şi puterniccu o organizare vibrantă şi inovatoare a ştirilor", a spus şiArianna Huffington.

Arianna Huffington va prelua controlul editorial al AOL caredactor-şef al grupului nou-creat, Huffington Post Media, poziţiecare îi va asigura controlul şi asupra altor produse AOL, precumMapQuest şi Moviefone.

Criticii spun că prin situarea Ariannei Huffington, simpatizantal politicii de dreapta, ca figură reprezentativă a grupuluinou-creat, va fi afectată imaginea AOL de instituţie imparţială. Cutoate acestea, declaraţiile celor două companii se menţinoptimiste: "Combinarea infrastructurii AOL cu audienţa sofisticatăa Huffington Post marchează un moment cheie în evoluţiajurnalismului online".

Cine este Arianna Huffington

Arianna Huffington, 60 de ani, s-a născut în Grecia, a studiatla Universitatea Cambridge şi s-a stabilit în SUA după ce s-acăsătorit cu milionarul Michael Huffington.

n A candidat în 2003 la poziţia de guvernator al statuluiCalifornia, fiind învinsă în alegeri de Arnold Schwarzenegger.

n Deţine locul 28 în topul Forbes din 2010 al celor maiinfluente femei din lume.

n A publicat o biografie a Mariei Callas şi a lui Pablo Picasso,însă a fost acuzată de plagiat.

n În urma fuziunii AOL şi Huffington Post, va ocupa poziţia depreşedinte şi redactor-şef al grupului nou-creat, Huffington PostMedia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO