Business Internaţional

Băncile, speriate de robo-consultanţi

Băncile, speriate de robo-consultanţi

Autor: CătăIina Apostoiu

08.02.2016, 00:00 750

Băncile văd cum clienţii bogaţi flirtează cu robo-consultanţii, iar acesta este unul din motivele pentru care acestea se grăbesc să-şi lanseze propriile versiuni ale noii tehnologii, relatează Bloomberg. Milenialii şi micii investitori nu sunt singurii care recurg la robo-consultanţi, un grup ce include pionierii de pe acest segment Wealthfront şi Betterment LLC şi serviciile oferite de giganţii din sectorul fondurilor mutuale, arată Kendra Thomson, director la Accenture. Persoane cu portofolii mult mai mari experimentează de asemenea pe acest segment. Brokerii tradiţionali, ca Morgan Stanley, Bank of America şi Wells Fargo sunt în acest context presaţi să justifice comisioanele pe care le percep. Băncile, care au aproximativ 46.000 de consultanţi umani, vor reacţiona dezvoltând instrumente bazate pe inteligenţă artificială pentru angajaţi şi canale self-service pentru clienţi, spune Thomson. Noile servicii de consultanţă automatizată se vor dezvolta puternic, ajungând să administreze până la 2.200 miliarde de dolari până în 2020, potrivit firmei de consultanţă A.T.Kearney.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO