Business Internaţional

Bătălia pentru Europa: Chinezii de la JD.com atacă supremaţia Amazon şi îşi propun să devină un brand omniprezent în următorii ani

Bătălia pentru Europa: Chinezii de la JD.com atacă...

Autor: Alex Ciutacu

10.02.2018, 11:25 2554

Gigantul comerţului online din China, JD.com îşi propune să atace supremaţia Amazon în Europa şi să devină un brand omniprezent la nivelul continentului în „doar câţiva ani”, transmite CEO-ul companiei, potrivit Financial Times.

Richard Liu, fondatorul şi executivul grupului, a transmis pentru publicaţia americană că firma sa va lansa prima dată platforma de comerţ online şi de livrare servicii în Franţa, apoi în Marea Britanie şi Germania.

JD va cheltui cel puţin un miliard de euro în următorii doi ani pentru a-şi construi reţeaua logistică în Franţa. Prin contrast, Amazon spune că a investit 15 miliarde de euro în Europa în ultimii şase ani.

JD a anunţat că plănuieşte să se lanseze şi în Statele Unite în a doua jumătate a anului în curs.

Liu a spus că plănuieşte ca jumătate din profiturile companiei să vină din afara Chinei în următorii 10 ani, deşi majoritatea vânzărilor ar rămâne în China – ceea ce sugerează că JD îşi va extinde serviciile dincolo de operaţiunile de comerţ online. Anul trecut, grupul şi-a separat divizia de creditare, JD Finance, aceasta devenind o companie separată.

JD a anunţat că va deschide primul centru european de cercetare în Cambridge, Marea Britanie, în prima jumătate a anului 2019. Acesta va fi al doilea centru al companiei situat în afara Chinei, iar eforturile acestuia vor fi îndreătate preponderent către inteligenţă artificială şi big data.

„Talentrul şi educaţia din Marea Britanie sunt pe primul loc pe plan global”, a transmis Liu, adăugând că şi costurile de a angaja specialişti în inteligenţă artificială au fost mai mici în Europa decât în Statele Unite sau în China.

După ce s-a întâlnit cu premierul Marii Britanii, Theresa May în timpul vizitei acesteia în Beijing, Liu a semnat un memorandum cu privire la o înţelegere prin care comerciantul online va vinde bunuri din Marea Britanie în valoare de 2,25 de miliarde de euro – majoritatea fiind alimente şi băuturi – clienţilor din China în următorii 2 ani. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO