După vizita premierului ungar Viktor Orban în India, Maruti Suzuki, unul dintre cei mai mari constructori auto locali, a anunţat că următorul produs major care va fi vândut în Europa va fi asamblat doar în Ungaria. Modelul, cu numele de cod „YRA“, este un hatchback premium prin care compania încearcă să concureze cu viitoarele maşini ale Honda şi Hyundai.
„Dezvoltarea este în stadii avansate atât în Japonia (la compania-mamă Suzuki Motor), cât şi în India“, iar modelul va fi lansat în India în ultimul trimestru al anului 2015, scrie publicaţia indiană Financial Express, care citează surse anonime. Lansarea europeană ar urma la puţin tip, ceea ce înseamnă că producţia din Ungaria ar începe la mijlocul anului 2015, notează Budapest Business Journal.
Maşina va fi probabil construită la facilitatea pe care Suzuki o are deja în Ungaria, în oraşul Esztergom.
La baza sa din oraşul ungar Györ, constructorul auto german Audi a inaugurat un parc logistic de 10 miliarde de forinţi (34 milioane euro). Parcul va gestiona marfa adusă în fiecare zi de 150 de camioane, iar investiţia va crea 300 de locuri de muncă, a explicat Axel Schifferer, directorul financiar al Audi Hungária Motor. Baza este aprovizionată de parteneri de afaceri ai Audi din 30 de ţări din întreaga lume. Depozitul bazei a fost construit în doar cinci luni.
Opel, un alt producător auto german, a anunţat că şi-a mărit cu 400 de angajaţi personalul noii fabrici de motoare din Szentgotthárd, inaugurată în septembrie 2012 şi care a costat 500 de milioane de euro.
Compania a lansat în aprilie un proiect de extindere de 130 milioane de euro şi a decis în iulie să investească încă 60 de miliarde de euro în acea bază. Până în 2015 personalul va ajunge la 1.000 de angajaţi, iar capacitatea de producţie la un milion de unităţi, potrivit agenţiei MTI.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 25.10.2013
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels