Business Internaţional

Ce contracte de publicitate au cei mai celebri jucători de fotbal de la Cupa Mondială din Brazilia. Galerie foto

Christiano Ronaldo

Jucătorii de pe lista întocmită de Repucom

Autor: Luciana Georgescu

31.05.2014, 19:00 1560

Cu doar două săptămâni înainte de începerea Campionatului Mondial din Brazilia, Repucom, o agenţie de publicitate, a întocmit o listă cu jucătorii de fotbal care ar putea încheia cele mai profitabile contracte de publicitate cu branduri ca Nike sau Adidas, scrie CNN Money

1. Cristiano Ronaldo (Portugalia)

Considerat cel mai bun jucător de fotbal din lume, portughezul Ronaldo este căpitanul echipei Real Madrid. Fotbalistul beneficiază de un contract cu Nike, în valoarea de 9,5 milioane de dolari pe an, dar şi de o sponsorizare din partea Herbalife.

2. Lionel Messi (Argentina)

Lionel Messi a înscris peste 350 de goluri, ca atacant pentru FC Barcelona, devenind astfel cel mai bun jucător al clubului. Argentinianul în vârstă de 26 de ani este cel mai bine plătit fotbalist din lume, cu un salariu anual de 27,5 milioane de dolari. În plus, Messi beneficiază de o serie de contracte importante cu Adidas, Turkish Airlines, Pepsi şi Dolce Gabana.

3. Gerard Piqué (Spania)

Piqué a câştigat unele dintre cele mai importante campionate de fotbal, ca jucător pentru Manchester United şi FC Barcelona. Notorietatea fotbalistului a crescut după ce acesta şi-a dezvăluit relaţia cu cântăreaţa columbiană Shakira. Piqué este unul dintre jucătorii care au luat parte în campania “Risk everything”, organizată de Nike.

4. Fernando Torres (Spania)

Poreclit El Niño (Copilul), Torres a câştigat deja o Cupă Mondială şi două Campionate Europene. Repucom a anunţat că fanii îl consideră un model de urmat, dar şi un purătător de cuvânt influent. Fotbalistul spaniol a apărut în videoclipuri muzicale, dar beneficiază şi de contracte cu Adidas şi Pepsi.

5. Wayne Rooney (Anglia)

Un jucător de top al echipei Manchester United, Rooney beneficiază de renume şi susţinerea a peste 8,5 milioane de fani. Fotbalistul în vârstă de 23 de ani a apărut pe coperta jocurile FIFA – versiunea britanică.

6. Andrés Iniesta (Spania)

După ce a înscris golul câştigător pentru Spania la Campionatul Mondial din 2010, Iniesta a devenit unul dintre cei mai cunoscuţi fotbalişti spanioli. 80% dintre persoanele intervievate de Repocum au declarat că Iniesta le influenţează decizia de cumpărare, ceea ce înseamnă veşti bune pentru sponsorii săi, precum Sony.

7. Neymar da Silva Santos Júnior (Brazilia)

Neymar are 22 de ani şi este jucător pentru echipa FC Barcelona. Principalii săi sponsori sunt Nike şi Red Bull. Deşi este un fotbalist în ascensiune, Repocum consideră că organizarea Campionatului Mondial din 2014 în Brazilia îi va aduce şi mai multă notorietate.

8. Iker Casillas (Spania)

Casillas este singurul portar din lista întocmită de Repocum. Agenţia de publicitate a spus că fotbalistul ar fi beneficiat de un renume mult mai mare, dacă ar fi jucat într-o altă poziţie. Casillas a fost căpitanul echipei Real Madrid, dar şi al echipe naţionale din Spania. În plus, Adidas are o pereche de mănuşi care îi poartă numele.

9. Zlatan Ibrahimovic (Suedia)

Ibrahimovic este singurul jucător din lista propusă de agenţia de publicitate, care nu va merge în Brazilia. Nike îi oferă câştiguri de până la trei milioane de dolari pe an pentru a apărea în campania “Dare to Zlatan”. În plus, fotbalistul are un contract important cu Volvo.

10. Thierry Henri

Thierry s-a mutat în New York în 2010 pentru a juca alături de echipa Red Bulls, unde este şi căpitan. Înainte de mutare, fotbalistul în vârstă de 36 de ani a fost un marcator important pentru Monaco, Arsenal şi FC Barcelona. Thierry beneficiază de un contract în valoare de 1 milion de dolai pe an cu Puma.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO