Business Internaţional

Cel mai „fierbinte“ produs al Volkswagen se serveşte cu ketchup şi chifle

Cea mai mare parte a cârnaţilor ambalaţi în pachete care poartă sloganul „Componente originale VW“ au fost comercializaţi în magazine şi supermarketuri din Germania pentru consum casnic

Cea mai mare parte a cârnaţilor ambalaţi în pachete care poartă sloganul „Componente originale VW“ au fost comercializaţi în magazine şi supermarketuri din Germania pentru consum casnic

Autor: CătăIina Apostoiu

29.02.2016, 00:00 1221

Cel mai bine vândut produs al celebrului pro­ducător auto german nu este un autovehicul, dar este la fel de „nemţesc“ şi are şi gust, unul bun, scrie Deutsche Welle.

Pentru o companie ajunsă faimoasă datorită maşinilor sale, ar putea fi surprinzător faptul că cel mai „fierbinte“ produs al VW nu este legendara Broscuţă (cunosută drept Kafer în Germania) sau Golful. De fapt, produsul VW care s-a vândut cel mai bine anul trecut nici măcar nu a fost o maşină, dar a fost ceva la fel de nemţesc: Wurst (cârnat). Currywurst, mai exact.

În timp ce apetitul consumatorilor pentru modelele Jetta şi Passat s-a diminuat în urma aşa-numitului scandal dieselgate, pofta acestora pentru cârnaţii de porc „scufundaţi“ în sos de curry ai VW este insaţiabilă.

Măcelăria companiei situată într-un colţ al fabricii din Wolfsburg a produs 7,2 mi­lioane de astfel de cârnaţi în 2015, cu aproape 1 milion mai mult decât în 2014.

În plus, au fost produse aproape 610 tone de ketchup picant.

Prin comparaţie, linia de asamblare auto a produs cu 300.000 de autovehicule mai puţin anul trecut decât în 2014: 5,82 milioane de maşini VW faţă de 6,12 milioane.

Scandalul emisiilor în care este implicat VW continuă să erodeze cota de piaţă a producătorului, însă acest lucru nu a modificat cu nimic pofta germanilor pentru cârnaţii produşi de acesta, cererea depăşind cu mult ceea ce consumă angajaţii VW la cantine. Cea mai mare parte a cârnaţilor, ambalaţi în pa­chete care poartă sloganul „Componente originale VW“, au fost comercializaţi în magazine şi supermarketuri din Germania pentru consum casnic.

În 2013, Wurst-ul VW şi-a celebrat cea de-a 40-a aniversare, ceea ce înseamnă că acesta este practic fratele mai mare al unui alt best-seller VW, modelul Golf, care a fost pentru prima dată scos la vânzare în 1974.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO