Business Internaţional

Cel mai puternic om din media se aliaza cu Microsoft impotriva Google

Cel mai puternic om din media se aliaza cu Microsoft impotriva Google

Magnatul Rupert Murdoch a platit in vara lui 2007 cinci miliarde de dolari pentru a cumpara The Wall Street Journal, cel mai important ziar de business din lume (FOTO: Reuters)

23.11.2009, 23:12 17

Compania americana News Corp. poarta negocieri cu Microsoft cuprivire la un parteneriat in urma caruia continutul diferitelorpublicatii controlate de News Corp. sa fie scos de pe Google,urmand sa apara doar pe motoarele de cautare ale Microsoft,potrivit unor persoane familiare cu situatia, scrie The Wall StreetJournal.

Negocierile se afla inca intr-un stadiu incipient si nu se vorsolda in mod obligatoriu cu un acord in acest sens, au mai spussursele.

Printre cele mai dificile probleme discutate se numara sicompensatiile pe care Microsoft le va oferi pentru ca News Corp. saisi scoata continutul editorial de pe Google.

Nu este inca sigur daca in centrul negocierilor dintre cele douacompanii se afla si alte site-uri detinute de News Corp., printrecare si reteaua de socializare MySpace.

Discutiile dintre cei doi giganti americani sunt un semnalputernic ca organizatiile de presa cauta noi surse de venituri dinstirile si informatiile publicate online, pe fondul provocarilorgenerate de evolutia rapida a internetului.

In ciuda faptului ca incheierea unui acord cu Microsoft ar fi oalta metoda prin care News Corp. ar fi remunerata pentru continutuleditorial pe care il ofera, compania media risca sa piarda o seriede cititori daca Google nu va mai indexa site-urile sale.

Miliardarul Rupert Murdoch se numara printre cei mai vehementisustinatori ai platii pentru accesul la continutul online alpublicatiilor.

Cotidianul The Wall Street Journal percepe deja taxe pentruaccesul la anumite rubrici ale site-ului sau, iar oficialii NewsCorp. au anuntat ca si alte publicatii din portofoliul companieivor proceda similar in urmatoarea perioada.

Atac la adresa motoarelor de cautare online

Alaturi de alte agentii de presa de anvergura internationala,News Corp. a lansat critici dure la adresa motoarelor de cautareonline, printre care si Google, care indexeaza o parte dincontinutul editorial pentru a simplifica cautarileinternautilor.

La randul lor, oficialii Google sustin ca se afla in legalitatesi ca modul in care actioneaza asigura un trafic mai mare pentrusite-urile media.

Gabriel Stricker, purtator de cuvant pentru Google, a afirmat cagigantul online are o "politica clara cu privire la respectareadorintei manifestate de proprietarii de continut editoral",permitandu-le acestora sa interzica afisarea unor fragmente dinarticole in rezultatele cautarilor. Stricker a refuzat insa sa facacomentarii cu privire la negocierile dintre News Corp. siMicrosoft.

"Consideram ca motoarele de cautare ofera un beneficiu realziarelor, intrucat maresc considerabil traficul website-urilor lorsi stabilesc un prim contact cu noi cititori din intreaga lume", aexplicat Stricker.

Bing versus Google

Eforturile celor de la Microsoft de a-si consolida pozitia pepiata motoarelor de cautare si resursele financiare abundente decare dispun au transformat compania intr-o alternativa demna deluat in calcul de publisherii care doresc sa primeasca bani pentrucontinutul online pe care il pun la dispozitie.

Cine si ce are de castigat insa din toata aceastaafacere?

Cel mai mare beneficiar al confruntarii va fi industriaziarelor, care trebuie sa-si construiasca un model viabil debusiness pe online pentru a compensa veniturile in scadere dinpublicitate, potrivit Financial Times.

Un motiv pentru care Microsoft a abordat News Corp. estepopularizarea motorului de cautare Bing, lansat in iunie. SteveBallmer, director executiv al gigantului IT, a declarat caMicrosoft este pregatita sa cheltuiasca masiv pentru a transformaBing intr-un rival serios pentru Google.

"Factorul-cheie pentru dezvoltarea unei piete a jurnalismuluidigital este perceperea unui pret. Investim destul de mult injurnalism si suntem mandri de stirile pe care le promovam, astfelca suntem de parere ca trebuie sa percepem un pret corect pentruceea ce oferim", explica in urma cu o saptamana James Murdoch, fiulmogulului Rupert Murdoch, motivul pentru care imperiul media vreasa-si asigure venituri si de pe seama motoarelor de cautare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO