Business Internaţional

Celebrul producător de încălţăminte Jimmy Choo, ai cărui pantofi distrug picioarele femeilor, este scos la vânzare de proprietarul german

Celebrul producător de încălţăminte Jimmy Choo, ai...

Autor: Corina Zamfir

24.04.2017, 19:05 1903

Jimmy Choo, producătorul celebru de încălţăminte din Marea Britanie, a fost pus în vânzare după ce proprietarul său a decis să-şi schimbe atenţia de la bunuri de lux la cafea, scrie Financial Times.

Conducerea companiei a declarat că este în căutare de cumpărători, încercând să maximizeze valoarea acţionariatului, însă nu a primit până acum nicio ofertă.

Preţul acţiunilor lui Jimmy Choo a crescut cu o treime în ultimul an, ajungând la 710 milioane de lire sterline.

Compania, fondată în 1996 de fostul editor al Vogue, Tamara Mellon, şi designerul malaezian Jimmy Choo, a declarat că Joh A Benckiser Holdings, societatea privată de investiţii germană, care deţine 70% din acţiuni a susţinut procesul de vânzare, potrivit  S&P Capital IQ.

O persoană apropiată de Jimmy Choo a declarat că JAB Holdings investeşte acum zeci de miliarde de dolari construind o afacere în afacerea în domeniul cafelei.

În ultimii ani, compania a cheltuit 30 de miliarde de dolari pentru astfel de tranzacţii, inclusiv achiziţionarea Keurig Green Mountain, producator de maşini de cafea de uz casnic, pentru suma de 14 miliarde de dolari.

Ofertele au semnalat faptul că JAB doreşte să provoace Nestlé, care este furnizorul dominant de cafea la nivel mondial.

Personalul Jimmy Choo deţine 3% din acţiuni, iar fondurile de investiţii suverane din Singapore şi Kuweit deţin 2,7% şi, respectiv 2,5%.

Vineri, acţiunile au crescut cu 33% în ultimul an. O a doua creştere de 6% s-a înregistrat în dimineaţa zilei de luni, după anunţ.

JAB  este controlată de familia miliardară Reimann care a cumpărat firma pentru suma de 500 milioane lire sterline în 2011 de la firma de capital privat TowerBrook Capital.

Luna trecută, compania a declarat că vânzarile au crescut cu 1,6% în 2016 odată cu excluderea efectelor valutare, creşterea în China fiind compensată de tranzacţiile dificile din SUA şi Europa. Vânzările au fost de 364 milioane de lire sterline, o creştere de 15%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO