Business Internaţional

China vrea să devină principalul jucător în domeniul trenurilor de mare viteză

China vrea să devină principalul jucător în domeniul...

Autor: Mediafax

26.09.2016, 14:25 227

Pe fondul unui plan guvernamental lansat anul acesta, China dezvoltă trenuri care folosesc un sistem de propulsie hibridă cu viteze mari, şi care pot transporta pasageri cu viteza de 500 de km/h şi marfă cu 250 de km/h, susţine Jia Limin, profesor la Universitatea Jiaotong din Beijing.

Reţeau de cale ferată de mare viteză din China este concepută să funcţioneze în condiţiile dificile de iarnă din provinciile nordice, unde temperaturile de iarnă ating -40 de grade Celsius, dar şi la altitudinile mari din Tibet. Rutele locale de mare viteză acoperă deja 20.000 de km. Reţeaua se va extinde la 30.000 de km până în 2020 şi la 45.000 de km până în 2030, susţine Jia, care coordonează programul chinez de dezvoltare a trenurilor rapide.

Programul a debutat în 2004, când Ministerul Căilor Ferate a cerut oferte pentru a construi trenuri de mare viteză care pot circula începând de la 200 de km/h şi ajungând la 350 de km/h. Companiile străine care au răspuns invitaţiei, inclusiv Kawasaki Heavy Industries din Japonia, Bombardier din Canada, Siemensand din Germania sau firma franceză Alstom, s-au asociat cu partenerii chinezi şi au dezvoltat tehnologia.

Trei ani mai târziu, primul dintre trenurile chinezeşti de mare viteză, CRH1A, capabil să meargă cu 250 de km/h, a ieşit de pe liniile de asamblare.

Acum, companiile chinezeşti au contracte pentru aproape 3.000 de km de cale ferată de mare viteză în afara ţării. Conduse de compania de stat China Railway Rolling Stock, firmele şi-au asigurat înţelegeri pentru a construi proiecte de şine de mare viteză în Turcia, Indonezia, Thailanda şi Rusia şi licitează pentru proiecte în Malaezia, Statele Unite şi America de Sud.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO