Business Internaţional

Christian Dior, Luis Vuitton şi Carrefour: Trei dintre cele 70 de branduri care i-au crescut averea lui Arnault cu peste 23 de miliarde de dolari şi l-au transformat în al şaselea cel mai bogat om din lume

Christian Dior, Luis Vuitton şi Carrefour: Trei dintre...

Autor: Răzvan Botea

30.12.2017, 23:54 1722

La vârsta de 68 de ani, Bernard Arnault este cel mai bogat om din Franţa, acesta deţinând aproximativ jumătate din acţiunile grupului LVMH (Louis Vuitton Moet Hennesy). Miliardarul are în grijă mai mult de 70 de branduri, printre care Dom Perignon, Bulgari, Luis Vuitton, Sephora şi Tag Heuer, precum şi 3.900 de magazine de desfacere, toate sub umbrela LVMH - cel mai mare furnizor din lume de articole de lux, scrie Forbes.

Compania la care Bernard Arnault este director executiv încă din 1989, a avut vânzări record de aproape 40 mld. euro în 2016. Totuşi, cea mai mare parte a averii sale este legată de retailerul de modă de lux Christian Dior, unde miliardarul deţine 94,5% din acţiuni, conform Bloomberg.

De asemenea, Arnault deţine acţiuni în lanţul de hypermarket-uri Carrefour şi Hermes, prin compania Semyrhamis din Franţa. Prin această companie, miliardarul a cumpărat majoritatea acţiunilor de la Christian Dior, în cadrul unei tranzacţii de 12,1 mld. euro, în iulie 2017.

Privind înapoi în anul ce imediat va trece, miliardarul francez are a doua cea mai mare creştere a averii (Ă23,6 mld. dolari),  după Jeff Bezos, directorul executiv Amazon. Este urmat îndeaproape de Mark Zuckerberg cu 22,6 mld. dolari.

Averea totală a miliardarului francez este estimată la 62,8 mld. dolari şi este pe locul 6 în topul miliardarilor la nivel mondial, conform datelor oferite de Bloomberg. Anul acesta a fost unul foarte bun pentru Arnault - topul oferit de Forbes la începutul anului notează miliardarul francez cu o avere de 41,5 mld. dolari, fiind la momentul respectiv pe locul 11 în topul Forbes al miliardarilor.

Pe piaţa locală, dintre brandurile la care Arnault este acţionar sunt pre­zente – direct sau indirect – mai multe. Cel mai important ca business este Carrefour, un retailer multiformat cu afa­ceri anuale evaluate la 1,7-1,8 mld. euro. După nivelul businessului Carre­four este al doilea jucător din retailul local, după Kaufland.

Lanţul de ma­ga­zine cosmetice Sephora este de ase­me­nea prezent local direct, după ce LVMH a cumpărat acum câţiva ani fran­ciza de la un grup din Grecia. Perla co­roanei LVMH, brandul Louis Vuitton, are deschis de aproape un deceniu un magazin monobrand în galeria comercială a hotelului de cinci stele JW Marriott. Brandurile de ceasuri şi băuturi precum Tag Heuer sau Dom Perignon sunt aduse de companii par­tenere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO