Business Internaţional

Christian Tour: Românii preferă tot Grecia şi Turcia, în pofida situaţiilor tensionate

Christian Tour: Românii preferă tot Grecia şi Turcia,...

Autor: Alina Oprea

10.02.2016, 16:59 5256

"În ciuda situaţiei politice din Europa şi a crizei imigranţilor, Grecia râmâne şi în acest an destinaţia favorită a românilor pentru sezonului estival. Pe sejururi, 70% din pachetele pe Grecia au fost deja achiziţionate", a declarat miercuri Marius Pandel, CEO Christian Tour, într-o conferinţă de presă.

Compania se află în negocieri pentru a cumpăra un al doilea hotel în insula Corfu din Grecia, unde mai deţine Memento Kassiopi Resort, unitate inaugurată în urmă cu doi ani.

Pandel a subliniat că se observă totodată o creştere considerabilă a apetitului turiştilor pentru Spania, astfel că agenţia a introdus un charter pentru destinaţia Ibiza şi a sporit numărul de locuri pentru Mallorca şi Tenerife.

"Destinaţia cu cea mai mare creştere în 2016 este Antalya, iar gradul de umplere pe Turcia este deja de 80%", a adăugat Pandel.

El a precizat că preferinţele turiştilor români sunt diferite faţă de ale europenilor, care aleg în special Grecia şi Spania.

"Asta se datorează faptului că românii aleg discount-urile, iar pentru destinaţiile din Grecia şi Turcia există foarte multe reduceri şi oferte. De asemenea, a crescut şi cererea pentru destinaţii exotice precum Asia şi Caraibe, ne referim aici la Thailanda, Singapore, Republica Dominicană şi Cuba", a precizat şeful Christian Tour.

Pandel spune că a oprit charterele către Egipt din cauza problemelor politice, însă ia în calcul redeschiderea acestei destinaţii până la finele anului.

Touroperatorul Christian Tour a deschis recent birouri în Budapesta (Ungaria), Varşovia (Polonia) şi Belgrad (Serbia), în care a investit 500.000 de euro, acestea adăugându-se celui de la Chişinău (Republica Moldova), inaugurat anul trecut. Compania estimează să atragă până în 2017 circa 50.000 de turişti din ţările în care a deschis birouri.

De asemenea, vizează ca până la sfârşitul acestui an să aibă o agenţie şi în Marea Britanie. .

"În 2015 am avut o cifră de afaceri de 60 milioane euro, în creştere cu 16% faţă de anul 2014, şi 200.000 de turişti. Pentru acest an preconizăm o cifră de afaceri de 70 milioane euro, datorită creşterii vânzărilor de pachete turistice pe destinaţii din Grecia, Spania şi Turcia. De asemenea, negociem în prezent deschiderea unui birou în Marea Britanie şi sperăm ca până la sfârşitul anului să fie operaţional", a adăugat Pandel.

El a preconziat că în 2017, la douăzeci de ani de activitate pe piaţa românească, grupul de firme europene va rula o cifră de afaceri de 150 milioane euro şi va acoperi toată gama de servicii turistice, respectiv chartere, cazări şi transport turistic.

Touroperatorul a înregistrat până în prezent peste un milion de clienţi de la înfiinţare.

Compania a investit totodată trei milioane de euro în extinderea flotei, achiziţionând 10 autocare, astfel că va ajunge la 25 de unităţi. Pentru următorii trei ani, vizează să ajungă la 4 milioane de pasageri şi 80 de autocare.

Christian Tour intenţionează să lanseze în primăvară Memento Bus, primul smart cost bus din România, precum şi divizia de transport turistic a grupului. Memento Bus este compania de transport turistic a Memento Group şi oferă servicii de transport în zeci de destinaţii ale Europei, inclusiv România. Cursele operate de Memento Bus leagă diverse oraşe din România de destinaţii turistice precum Corfu, Halkidiki, Lefkada, Thassos, Skiathos, Zakynthos, Kusadasi, Nisipurile de Aur, Sunny Beach, Bansko, Kaprun, Zell Am See sau Budapesta.

Pandel a subliniat că principala activitate a Christian Tour va rămâne operarea de curse charter, segment pe care a avut anul trecut un grad de ocupare de 95%, însă admite că piaţa este tot mai complicată, având în vedere că marile site-uri de rezervări ameninţă operatorii clasici în turism.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO