Business Internaţional

Cinci noi industrii aflate în pericol din cauza tehnologiei

Cinci noi industrii aflate în pericol din cauza tehnologiei

Autor: Catalina Apostoiu

12.01.2017, 21:15 1644

​În ultimul an, companii ca Uber şi Airbnb au continuat să dea peste cap industrii tradiţionale. Financial Times trece în revistă domeniile care ar urma să resimtă presiuni tot mai mari din cauza procesului de digitalizare şi automatizare.

Platformele online de travel pun sub presiune agenţiile de turism în condiţiile în care din ce în ce mai multe persoane îşi fac rezervările online.

Fritz Joussen, CEO al TUI, cel mai mare tour operator al lumii, spune că agenţiile trebuie să se transforme, reducându-şi dependenţa de vânzarea de pachete de vacanţă şi punând un accent sporit pe deţinerea şi operarea de hoteluri şi vase de croazieră.

În SUA, numărul agenţiilor de turism a scăzut de la 132.000 în 1990 la 74.000 în 2014, iar numărul acestora se va reduce cu încă 12% până în 2024.

O altă industrie, cea a micilor producători şi distribuitori de componente de imprimante, este ameninţată de imprimantele 3D.

Oricine merge la concerte ştie că este mai uşor să-şi printeze biletele decât să meargă să le ridice sau să spere că acestea vor ajunge la el prin poştă. Companiile vor realiza în curând că acelaşi lucru este valabil pentru componente, echipamente şi electronice.

Dezvoltarea puternică a imprimantelor 3D va da probabil peste cap întregi lanţuri de aprovizionare, permiţând companiilor ca mai degrabă să-şi printeze o mare parte din ceea ce au nevoie decât să comande, adesea de peste hotare.

Asigurătorii auto sunt şi ei ameninţaţi, de dezvoltarea autovehiculelor autonome. Asigurările auto generează prime anuale de aproximativ 260 milioane de dolari pentru cei mai mari asigurători şi profituri de 17 miliarde de dolari. Potrivit estimărilor, industria asigurărilor auto are o valoare de piaţă de aproximativ 200 miliarde de dolari.

Noua tehnologie, spun analiştii, pune o mare parte a industriei în pericol în mai multe feluri. Mai întâi, mai puţine maşini şi mai puţine accidente înseamnă o cerere mai mică de asigurări. În economiile mature, dimensiunea pieţei ar putea scădea cu peste 80% până în 2040. În al doilea rând, asigurările nenesare vor fi achiziţionate de companii, mai degrabă decât de către consumatori. Iar, pe măsură ce producători auto şi companiile tech colectează şi utilizează datele mai bine, acestea ar putea fi mai bine poziţionate să vândă asigurări decât industria asigurărilor.

Website-urile de “robo-consultanţi” ameninţă industria tradiţională a consultanţilor financiari. Consultanţii tradiţionali s-au confruntat cu o serie întreagă de noi reglementări în ultimii ani, iar acum sunt ameninţaţi de robo-consultanţi.

Noile reglementări i-au forţat pe cei care au rămas pe piaţă fie să-şi majoreze comisioanele percepute investitorilor de retail, fie să crească suma minimă pentru care-şi ofereau serviciile de consultanţă.

Regăsindu-se brusc în imposibilitatea de a-şi permite un consultant, o mulţime de investitori au început să se reorienteze către noua specie de “robo-consultanţi”, apărută în 2012.

Citigroup estimează că activele administrate de robo-consultanţI ar putea atinge 5.000 miliarde de dolari la nivel mondial în următorul deceniu.

Companiile de reparaţii auto resimt la rândul lor ameninţarea vehiculelor electrice.

Autovehiculele electrice sunt adesea preferate de consumatori pentru că sunt mai curate şi mai ieftine, însă un alt avantaj rezidă în faptul că acestea nu se pot strica, iar acest lucru pune presiune asupra miilor de companii care trăiesc din servicii de mentenanţă şi reparaţii.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO