Business Internaţional

Coca-Cola, IBM şi Microsoft sunt cele mai valoroase branduri

Coca-Cola, IBM şi Microsoft sunt cele mai valoroase branduri

Autor: Andreea Mioara Neferu

16.09.2010, 23:59 132

Coca-Cola este cel mai valoros brand din lume, potrivitstudiului "Best Global Brands" realizat de Interbrand, liderulinternaţional în consultanţă de brand.

Cu o valoare de peste 70 mld. dolari (54 mld. euro), Coca-Colarămâne liderul incontestabil al acestui clasament şi anul acesta,fiind urmat în top de IBM, cel mai mare furnizor de servicii IT dinlume, a cărui valoare de brand se apropie de 65 de miliarde dedolari. De altfel, primele trei poziţii din ierarhie nu au suferitmodificări faţă de anul trecut, astfel că locul al treilea esteocupat în continuare de Microsoft, gigantul software.

Topul primelor zece branduri este dominat de mărci din domeniulIT, iar Hewlett Packard intră pentru prima dată în clasamentulcelor mai valoroase zece mărci. Un număr important de branduri s-auconfruntat în 2010 cu probleme puternice, astfel că au ieşit dintopul celor mai valoroase 100 de mărci realizat de Interbrand, aşacum este cazul British Petroleum (BP). Toyota este cel mai valorosbrand auto, situându-se anul acesta pe poziţia a 11-a, în cădere depe locul 8 în 2009.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO