Business Internaţional

Comerţul online câştigă din ce în ce mai mult teren în detrimentul retailului clasic: Compania care a livrat alimente în valoare de 135 de milioane de dolari, în doar 8 luni

Comerţul online câştigă din ce în ce mai mult teren...

Autor: Alex Ciutacu

15.01.2018, 11:32 234

Produsele Whole Foods, precum bacon, apă de cocos sau fructe de pădure congelate, sub brandul Amazon au crescut semnificativ vânzările online de alimente ale retailerului, în primele 8 luni de la achiziţionarea lanţului, potrivit Wall Street Journal.

Produsele marcă proprie ale lanţului de alimente proaspete Whole Foods au crescut vânzările online de alimente ale gigantului, AmazonFresh, cu 35% (n.r: faţă de primele patru luni), ajungând la 135 de milioane de dolari în ultimele patru luni din 2017, potrivit datelor furnizate de firma de analiză One Click Retail.

Printre cele mai vândute produse se numără spanac organic, brânză Parmezan rasă, orez organic, unt fără sare şi bacon afumat, potrivit analizei.

Amazon pariază masiv pe vânzările online de alimente pentru a câştiga cât mai mult dintr-o piaţă extrem de competitivă. Compania a vândut produse naturale şi organice, din marca proprie Whole Foods 365 Everyday Value, în valoare de 11 milioane de dolari anul trecut, fiind încă departe de unii competitori de pe piaţă precum Kroger, care a vândut produse naturale şi organice din marca proprie, în valoare de 2 miliarde de dolari anul trecut, în timp ce retailerul Albertsons a anunţat că a vândut anul trecut astfel de produse în valoare totală de 1 miliard de dolari.

Analiştii din domeniu susţin însă că produsele Whole Foods ajută subsidiara AmazonFresh să concureze cu alte companii care distribuie alimente prin intermediul comerţului online. „Aceste produse aduc un nou tip de clientelă în portofoliul AmazonFresh”, spune Jim Hertel, vicepreşedinte senior în cadrul firmei de consultanţă în retail Inmar Willard Bishop Analytics. „Acesta este un câştig destul de mare”.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO