Business Internaţional

Companiile care ştiu să folosească datele câştigă mai mult decât cele mai puţin interesate

Companiile care ştiu să folosească datele câştigă...

Autor: Mediafax

22.09.2016, 17:36 299

Organizaţiile care sunt „data leaders” stochează şi gestionează peste 22 petabytes de date comparat cu „data laggers” care în medie gestionează doar 0.5 petabytes de date. „Data leaders” obţin un venit mediu pe angajat de 507.000$ comparat cu 473.000$, cât câştigă „data laggers”.

Microsoft, prin compania de strategie globală şi consultanţă de specialitate Keystone Strategy, a publicat rezultatele primului proiect de cercetare care cuantifică diferenţa dintre cele două tipuri de companii - data leaders şi data laggers. Studiul a fost realizat de profesorii Marco Iansiti şi Karim Lakhani de la Harvard Business School.

Studiul demonstrează că diferenţa dintre companiile de top şi cele cu performanţe medii nu este determinată de cheltuielile departamentului de IT. Studiul a descoperit o diferenţă neglijabilă în investiţiile IT ca procent din venituri între lideri şi „pluton” - mai puţin de 1 %. Diferenţa este dată de o invenstiţie strategică în date (ca bunuri) pentru a obţine un impact maxim în afaceri, cât şi de modul în care adoptarea tehnologiei şi a utilizării datelor în sine a reuşit să direcţioneze către succes modelul operaţional al unei companii. „Marea diferenţă o constituie faptul că tehnologia chiar merge mână în mână cu practica managerială pentru a genera decizii corecte”, spune Marco Iansiti, profesor la Harvard Business School.

Microsoft a lansat instrumentul de autoevaluare Data and Analytics Maturity Model, care permite companiilor să îşi evalueze propriul nivel de performanţă în utilizarea datelor, să descopere abordări individualizate pentru o îmbunătăţire a modului în care colectează, prelucrează, interpretează şi folosesc datele generate de activitatea companiei.

Studiul a vizat 344 de companii mari din întreaga lume, cu o medie de 6,000 de angajaţi şi cu un profit de 3,4 miliarde $. Au fost realizate interviuri însumând aproximativ 350 de ore, cu oameni în poziţii decizionale de business şi tehnologie.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO