Business Internaţional

Companiile europene şi visul american: Gigantul elveţian Lindt atacă poziţia de lider pe piaţa de 18 mld. euro a ciocolatei din SUA cu o investiţie de 170 mil. euro în producţie

Companiile europene şi visul american: Gigantul...

Autor: Florentina Niţu

29.07.2018, 14:26 197

Producătorul elveţian de ciocolată Lindt va investi 200 de milioane de franci elveţieni ( aproximativ 172 de milioane de euro) pentru a-şi extinde producţia de ciocolată din oraşul Stratham, situat la nord de New York, conform Foodbev Media.

„Pentru creşterea volumului planificat în America de Nord, investim în dezvoltarea fabricii noastre din oraşul Stratham (SUA)”, a spus Ernst Tanner, preşedintele executiv al Consiliului de Administraţie, potrivit datelor publicate pe site-ul companiei.

Noua linie de producţie hi-tech va fi pusă în funcţiune în următorii patru ani, cu scopul de a crea produse premium.

Investiţia vine în condiţiile în care Lindt a urcat pe poziţia a treia în topul celor mai mari producători de ciocolată din SUA, după mai mulţi ani de creştere. Piaţa de ciocolată din Statele Unite este estimată la 18 de miliarde de dolari, conform datelor de la nivelul anului 2016 ale companiei de cercetare de piaţăEuromonitor cu sediul în Marea Britanie. Datele sunt citate de site-ul candyindustry.com. Pe piaţa americană, Lindt concurează cu jucători precum Mondelez, Mars, Nestle sau Hershey.

Vânzările Lindt pe piaţa din America de Nord au crescut cu 4% în S1 din 2018, în urma performanţelor obţinute în Canada, cât şi în SUA, potrivit datelor publicate pe site-ul companiei.

În Europa, vânzările din producţie au crescut cu 5%, atingând aproape 856 de milioane de franci elveţieni (736 de milioane de euro), iar vânzările în ţări precum Austria, Spania, Marea Britanie şi ţările nordice au crescut mult peste medie.

Per total, atât în SUA, cât şi în Europa, în primul semestru din acest an compania a avut vânzări de 1,6 miliarde de franci elveţieni (1,4 miliarde de euro), cu 5,1% mai mari faţă de anul precedent şi a obţinut un profit de 117 milioane de franci elveţieni ( în jur de 100 mil. euro), cu 7% mai mare decât anul trecut, conform datelor de pe site-ul firmei.

Tot la începutul acestui an, compania a investit 30 milioane de franci elveţieni (26 de milioane de euro) pentru a-şi extinde capacitatea de producţie a fabricii sale din oraşul Olten, din Elveţia, crescând astfel capacităţile sale de producţie de ciocolată în Europa, potrivit Foodbev Media.

În 2017, firma a avut vânzări în valoare de 4 miliarde de franci elveţieni (3,5 miliarde de euro) şi mai bine de 13.000 de angajaţi.

Istoria Lindt & Sprüngli începe în 1845, când cofetarul David Sprüngli-Schwarz, care deţinea o mică cofetărie în Marktgasse din oraşul Zurich şi fiul său Rudolf Sprüngli-Ammann, se hotărăsc să fie primii din partea germană a Elveţiei care produc ciocolată într-o formă solidă.

Compania este condusă în prezent de Dieter Weisskopf, care înainte de a lucra în industria bunurilor de larg consum a activat în domeniul bancar. El lucrează în cadrul Lindt de mai bine de 20 de ani. După mai multe funcţii în companie, el a devenit în 2016 CEO.

Produsele Lindt & Sprüngli sunt fabricate în 12 fabrici proprii din Europa şi din SUA. Acestea sunt distribuite de 25 de filiale şi sucursale, în peste 410 magazine proprii, precum şi printr-o reţea de peste 100 de distribuitori din întreaga lume.

În 2014, Lindt & Sprüngli a achiziţionat Russell Stover Candies, aceasta fiind şi cea mai mare şi mai importantă achiziţie strategică din istoria companiei. Noile mărci Russell Stover şi Whitman completează portofoliul de mărci premium care fac din compania numărul 3 producătorul de ciocolată din America de Nord, potrivit datelor publicate pe site-ul companiei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO