Companiile îşi fac planuri de apărare în faţa asalturilor lui Trump de pe Twitter

15 feb 2017 Autor: Catalina Apostoiu

Cu Trump instalat la Casa Albă, nu este nevoie decat de 140 de semne pentru a arunca o companie în starea de panică, scrie Wall Street Journal.

Luna trecută, Trump a criticat pe Twitter producătorul auto nipon Toyota pentru planurile sale de a "construi o nouă fabrică în Baja, Mexic" şi i-a avertizat pe conducătorii acesteia că dacă nu "construiesc o fabrică în SUA, vor plăti o taxă vamală consistentă".

Ca urmare a mesajului, şeful pe comunicare al Toyota, Scott Vazin, a fost asaltat de SMS-uri şi apeluri din partea staffului său şi reporterilor.

Companiile din SUA îşi fac planuri de apărare pentru cazul în care ar fi luate drept ţintă de către Trump pe Twitter, iar strategii spun că unele se gandesc să plaseze în mod strategic reclame în cadrul unor emisiuni şi reţele din care Trump pare să se fi inspirat pentru mesaje. Altele, în schimb, au început să-şi promoveze în mod agresiv cifrele privitoare la numărul de locuri de muncă anunţate anterior în încercarea de a preîntampina orice fel de critici.

"Fiecare business şi asociaţie din Washington se gandeşte cum să reacţioneze la un mesaj pe Twitter din partea lui Donald Trump", spune Alex Conant, de la firma de comunicare Firehouse Strategies.

Un purtător de cuvant al lui Trump a declarat că preşedintele "se concentrează pe colaborarea cu toate companiile pentru îmbunătăţirea condiţiilor economice şi crearea de locuri de muncă pentru toţi americanii".

Cu numai cateva zile înainte de tweetul lui Trump, Vazin discutase cu oficiali ai Toyota pentru a se pregăti pentru un posibil mesaj din partea lui Trump. "Ne-am dat seama că o să ne vină randul", a declarat Vazin, remarcand faptul că preşedintele a luat în vizor companii cu investiţii în Mexic.

După tweetul lui Trump, Vazin s-a reîntalnit cu oficialii respectivi pentru a redacta o declaraţie. Declaraţia a fost gata numai două ore mai tarziu. În aceasta, Toyota şi-a lăudat "investiţiile directe de 21,9 mld. $ din SUA" şi numărul de angajaţi şi facilităţi din State. Potrivit lui Vazin, compania nu a fost contactată de la trimiterea declaraţiei.

Alte companii au abordări mai proactive. Totuşi, sub noua administraţie, nu este suficient ca firmele să facă lobby pe langă guvern şi să-şi trimită executivii la Washington, ci trebuie să se pregătească pentru momentul în care Trump, adesea la primele ore ale dimineţii, le-ar aduce brusc în centrul atenţiei.

Într-o simulare recentă pentru pregătirea pentru un atac public venit din partea lui Trump, executivii unei companii au petrecut o întreagă după-amiază reacţionând la diverse scenarii negative.

Consultanţii le spun clienţilor să-şi analizeze îndeaproape businessurile pentru a putea veni cu o "ofertă de pace" în cazul unui asalt din partea lui Trump.

"Trump vrea să creeze o imagine a revenirii locurilor de muncă în America sub supravegherea sa", spune Conant.

În ziua învestirii lui Trump, BP a cumpărat reclame full-page în cinci ziare pentru a-l felicita pe Trump şi a-şi lăuda numărul de locuri de muncă create. Reprezentanţii companiei au trimis mai apoi un e-mail oficialilor Casei Albe pentru a-şi prezenta reclamele şi a atrage atenţia că BP se numără printre cele cateva companii care l-au felicitat pe Trump în print.

Alte companii, ca Wal-Mart şi Amazon, au emis comunicate de presă în care-şi evidenţiau numărul de locuri de muncă create. Altele monitorizează de cate ori le sunt menţionate produsele pe reţelele sociale şi ce se întamplă cu companiile în legătură cu care Trump a scris pe Twitter.

În timp ce unele companii vizate de Trump au înregistrat o variaţie a vanzărilor, motivele pentru aceasta nu sunt întotdeauna clare.

 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 15.02.2017

 
Cuvinte cheie:
companii
, planuri
, twitter
, aparare
, germania
, refuz
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide