În primul trimestru al acestui an, falimentele din retailul american au atins un nivel record, 14 lanţuri anunţând planuri de căutare a protecţiei împotriva falimentului, aproape peste nivelul atins în întreg anul 2016.
Seria falimentelor a continuat, însă.
Ultimul retailer american important care întâmpină probleme, Perfumania Holdings, un retailer cu drepturi exclusive de distribuţie a mai multor parfumuri marca Trump, a anunţat un plan de recapitalizare şi depunerea unei cereri de protecţie împotriva falimentului, relatează Reuters.
Numărul cererilor de protecţie împotriva falimentului depuse de retailerii americani stârneşte îngrijorare.
Până acum, în acest an, peste 300 de retaileri au solicitat protecţie împotriva falimentului, în creştere cu 31% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit BankruptcyData.com.
Deşi majoritatea cazurilor au fost înregistrate pe segmentul companiilor mici şi mijlocii, printre companiile cu probleme apar şi nume mari, ca Aeropostale, Payless ShoeSource, RadioShack, rue21, Gymboree, The Limited şi multe altele. În luna aprilie, S&P Global Market Intelligence identifica 10 companii aflate în faţa riscului de a ieşi din afaceri în acest an. La acea vreme, analistul Camilla Yanuşevsky comenta în legătură cu factorii care i-au împins pe unii retaileri pe marginea prăpastiei: „Industria tradiţională de retail resimte presiunea puternică venită din partea retailerilor online. Falimentele vor continua probabil în 2018 şi pe mai departe. Retailerii care nu vor reuşi să se adapteze la preferinţele în schimbare ale consumatorilor sunt cei mai ameninţaţi.“
Dintre cei 10 retaileri incluşi pe lista S&P, nu toţi se vor închide, însă unii au făcut deja paşi în această direcţie.
Printre cei în pericol de a falimenta se numără Sears, Tailored Brands, Fenix Parts, Destination XL, Bon-Ton, DGSE Companies şi alţii.
Potrivit unui studiu realizat de Credit Suisse, lanţurile americane au anunţat închiderea a aproape 2.000 de magazine de la începutul anului, iar numărul închiderilor ar putea urca puternic, la 8.000, până la sfârşitul acestui an.
Există trei motive principale pentru criza din SUA: numărul prea mare de magazine, cei cu salarii mari se mută la oraş şi competiţia venită din partea retailerilor online.