Business Internaţional

​Cu trei poziţii majore în industria auto, Carlos Ghosn ar putea ajunge mai bine plătit decât regii din Detroit

​Cu trei poziţii majore în industria auto, Carlos...

Autor: Catalina Apostoiu

20.10.2016, 20:19 1642

După ce a devenit recent şi preşedinte al companiei auto japoneze Mitsubishi Motors, Carlos Ghosn, CEO al Renault şi Nissan Motor, ar putea lua faţa şefilor celor mai mari trei companii auto americane la capitolul plăţi, scrie Wall Street Journal.

Încă nu se ştie cât va câştiga Ghosn ca preşedinte al Mitshubishi Motors, poziţie pe care acesta şi-a adăugat-o după ce Nissan a anunţat achiziţia unei participaţii de 34% din rivala sa japoneză. Însă, în funcţie de generozitatea Mitsubishi, suma totală pe care Ghosn ar putea-o duce acasă le-ar putea depăşi pe cele încasate de directorii executivi ai celor mai mari companii auto americane.

În 2015, Ghosn a primit 18 milioane de dolari pentru poziţiile deţinute la Renault şi Nissan.

Cele 8 milioane de dolari primate de Ghosn de la Renault în 2015 au declanşat o revoltă a acţionarilor la începutul acestui an. O majoritate a acţionarilor a votat împotriva pachetului de plăţi, însă boardul l-a aprobat oricum.

Câteva luni mai târziu, compania a anunţat că-i va reduce lui Ghosn pachetul de plăţi pe 2016.

Nissan i-a plătit lui Ghosn aproximativ 10 milioane de dolari pentru anul încheiat în luna martie. Deşi suma este sub cea câştigată de rivalii lui Ghosn de la marile companii auto americane, aceasta îl plasează pe CEO-ul Nissan printre cel mai bine plătiţi executivi din Japonia.

În 2015, CEO-ul GM Mary Barra a primit 28,6 milioane de dolari. Mark Fields, CEO-ul Ford Motor, a primit aproape 19 milioane de dolari în 2015.

Între timp, CEO-ul Fiat Chrysler Sergio Marchionne a primit o sumă modestă de 11 milioane de dolari în 2015.

Supranumit “Le Cost Killer” în Franţa, Ghosn este cunoscut pentru revitalizarea Renault şi Nissan începând cu anii ’90, potrivit Deutsche Welle.

În ultima vreme, producătorul japonez Mitsubishi, grav afectat de scandalul legat de consumul automobilelor, s-a confruntat cu o scădere puternică a vânzărilor de automobile, iar compania se luptă să facă faţă costurilor legate de despăgubirea a mii de proprietari de autovehicule din Japonia.

Mitsubishi a recunoscut că a falsificat datele privitoare la consumul autovehiculelor începând cu 1991.

“Este mai uşor pentru Ghosn să facă lucrurile pe care le-a făcut în cazul Nissan, cum ar fi combinarea platformelor de producţie, reducerea costurilor şi chiar închiderea unor fabrici”, arată Koji Endo, analist la SBI Securities, citat de DW.

Ghosn, care a salvat Nissan de la faliment la începutul anilor 2000 după ce aceasta a format o alianţă cu Renault, a declarat că reputaţia grav afectată a Mitsubishi va fi dificil de refăcut.

“Vă pot spune că vom face tot posibilul pentru a susţine Mitsubishi. Cred că este posibil. Va fi dificil. Vor fi necesare decizii dificile”, a declarat Ghosn, citat de Wall Street Journal.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO