Business Internaţional

Cum funcţionează maşinăria de lobby de milioane de dolari a Corporate America

Cum funcţionează maşinăria de lobby de milioane de...

Autor: Bogdan Cojocaru

27.01.2015, 00:04 534
Când Comcast a auzit zvonuri că pre­şe­dintele Barack Obama se pregăteşte să înăsprească regulile de reglementare a serviciilor de internet, maşinăria de influenţă a grupului de servicii prin cablu s-a pus în mişcare, scrie The Wall Street Journal.

CEO-ul Brian Roberts a sunat-o pe Valerie Jarrett, un consilier de top de-al lui Obama. El i-a cerut informaţii şi a avertizat-o că Comcast se opune unor astfel de modificări. Jarrett nu a divulgat nimic şi efortul disperat de lobby a eşuat. Câteva zile mai târziu, Obama a cerut „cele mai dure reguli posibile“ pentru a se asigura că furnizorii de internet tratează egal tot traficul pe internet.

Veştile au luat Comcast prin surprindere. Compania susţine că dacă este pusă în aplicare, propunerea preşedintelui ar putea pune în pericol investiţiile în afacerile din domeniul internetului şi va pune sub semnul îndoielii logica fuziunii de 45 de miliarde de dolari cu Time Warner Cable. Comcast desfăşoară la Washington una dintre cele mai mari operaţiuni de lobby, cheltuind 17 milioane de dolari în 2014, mai puţin doar decât Google (17,5 milioane de dolari). Eforturile de lobby sunt pe măsura pericolelor. Şeful comisiei antitrust a Senatului american a cerut autorităţilor de reglementare să cerceteze îndeaproape dacă fuziunea va inhiba competiţia. Şi preşedintele Comisiei Federale de Comunicaţii şi-a exprimat îngrijorările că piaţa de internet de mare viteză duce lipsă de concurenţă.

Fuziunea cu Time Warner Cable ar cimenta poziţia Comcast de cel mai mare conglomerat media şi de cablu din SUA. Entitatea nou creată ar controla 40% din piaţa internetului de mare viteză. Provocările pe care le au în faţă companii de comunicaţii precum Comcast la Wa­shing­ton nu se vor reduce prea curând. Companii de tehnologie ca Google şi Netfix au devenit forţe puternice de lobby, dar au vederi diferite, inclusiv în privinţa „neutralităţii internetului“.

„Influenţa pe care Silicon Valley o are la Washington a explodat în ultimii doi ani“, spune Robert McDowell, fost membru al Comisiei Federale de Comunicaţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO