Business Internaţional

Cum să vinzi gogoşi în peste 32 de ţări: Investeşti 230.000 de dolari în 70 de tipuri de gogoşi şi ajungi la 12.000 de locaţii în întreaga lume

Cum să vinzi gogoşi în peste 32 de ţări: Investeşti...

Autor: Alex Ciutacu

14.01.2018, 12:00 343

Dunkin` Donuts s-a clasat pe locul trei în topul celor mai populare francize din lume, Franchise 500, realizat de publicaţia Entrepreneur.

În 1946, Bill Rosenberg a fondat Industrial Luncheon Services, o companie ce livra mese calde şi gustări muncitorilor din oraşul Boston. Succesul pe care l-a cunoscut compania l-a convins pe Rosenberg să deschidă The Open Kettle, o gogoşerie în Quincy, Massachusetts.

Doi ani mai târziu, The Open Kettle şi-a schimbat numele în Dunkin` Donuts.

Astăzi, franciza Dunkin` Donuts poate fi regăsită în peste 32 de ţări, şi serveşte  o gamă de 70 de tipuri de gogoşi. Pe lângă acestea, locaţia oferă băuturi calde şi reci, covrigi, sandwich-uri şi alte produse de patiserie.

Compania mamă a Dunkin` Donuts, Dunkin` Brands Inc, francizează şi brandul Baskin-Robbins, iar cele două concepte sunt de obicei francizate împreună.

Condusă de CEO-ul Nigel Travis, şi francizată din 1955, compania a ajuns în prezent la un număr de peste 12.000 de locaţii, dintre care 8.884 se află în Statele Unite, iar 3.403 se află în afară SUA. Nicio locaţie Dunkin` Donuts nu este deţinută  de companie.

Potrivit topului realizat de Entrepreneur, investiţia iniţială variază între 229 de mii de dolari şi 1,7 milioane de dolari, iar taxa de franciză variază între 40.000 de dolari şi 90.000 de dolari. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO