Business Internaţional

Cum vrea Volkswagen să iasă de sub asediul scandalului emisiilor: Plănuieşte să devină lider pe sectorul maşinilor electrice

Cum vrea Volkswagen să iasă de sub asediul scandalului...

Autor: Lorena Cornea

18.06.2016, 12:40 1641

Volkswagen plănuieşte să lanseze 30 de modele de maşini complet electrice pentru a se repoziţiona în topul graficului de transport eco-friendly.

Mathias Mueller, CEO-ul celei mai mari copanii producătoare de maşini din Europa, a declarant pentru BBC că Volkswagen trebuie să facă invetiţii serioase pentru a trece peste scandalul emissilor de noxe.

El speră că până în anul 2025, 20-25% din vânzările anuale ale companiei să fie reprezentate de maşinile integral-electrice. Dar ultimele bilanţuri arată că gigantul este în declin, cota de piaţă a grupului Volkswagen scăzând.

Subliniind ce el a descris drept ”pilonii de rezistenţă îtr-o strategie nouă”, Mueller a spus că VW vizează să ”transforme nucleul afacerii auto sau, altfel spus, să facă schimbări radicale în ceea ce priveşte pregătirile pentru o nouă eră a mobilităţii care urmeză”.

VW se va concentra pe sectoarele cele mai atractive şi în care piaţa este în creştere. ”Se va pune accentul pe mobilitatea eco. Plănuim o iniţiativă la scară largă în acest sens: intenţionăm să lansăm mai mult de 30 de modele de maşini electrice în următorii zece ani.”, a continuat CEO-ul pentru BBC.

Volkswagen a intrat într-o criză majoră când în luna septembrie a anului trecut a ieşit la iveală faptul că firma a echipat motoarele diesel cu softuri care să păcălească testele de emisii de noxe. Compania a admis că 11 milioane de maşini din toată lumea au fost afectate.

Mathias Mueller a spus că ”metamorfoza” companiei va implica investiţii de zeci de miliarde de dolari, investiţii fondate din economii şi tăieri de buget, iar toate brandurile din grup vor trebui să contribuie.

”Aceste investiţii vor necesita, după obstacolele rezultate din problema cu motoarele diesel, ca noi să învăţăm din greşelile pe care le-am făcut în trecut şi să implementăm o cultură organizaţională deschisă, bazată pe valori şi înrădăcinată în integritate”, a adăugat el.

Vânzările maşinilor din trustul VW au crescut cu 4.1% în luna mai, comparativ cu anul trecut pe aceeaşi vreme. Dar procentul este unul mi cîn comparaţie cu creşterile de 28.7% în cazul Renault şi 18.7% pentru PSA Group, deţinătorii Peugeot şi Citroen.

Cota de piaţă a grupului, care include Audi, Skoda şi Seat, din septembrie 2015 până în mai a fost de 23.9%, cea mai scăzută din 2011 încoace.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO