Business Internaţional

De câţi hipsteri este nevoie să schimbe un bec? Industria obiectelor de iluminat capătă un vibe retro, reînviat de o generaţie nostalgică

De câţi hipsteri este nevoie să schimbe un bec?...

Autor: Alexandra Cepăreanu

14.01.2018, 18:25 264

Lămpile în stil antic, care devin rapid o necesitate de design pentru barurile retro, restaurante şi unele locuinţe din New York până în Londra, ajută la salvarea Pământului şi recent s-a descoperit că pot satisfice nevoia umană pentru o lumină naturală şi caldă, relatează Bloomberg.

Becurile vechi, care arată ca o tehnologie ineficientă brevetată de Thomas Edison în anii 1878, ar putea încuraja oamenii să le foloseaacă, chiar dacă lumea se îndreaptă către lămpile „verzi”.

Prin rearanjarea cipurilor LED pe o bandă în interiorul becului, în linie şi nu în grup, producătorii au descoperit că pot satisfice dorinţa umană pentru o lumină natural mai caldă, pe care prima generaţie de LED-uri nu a reuşit să o ofere.

„Oamenii caută acea strălucire şi efectul confortabil pe care îl oferă becurile incandescente”, a spus Kristof Vermeersch, şeful managementului global al produselor din spoturi LED de la compania Philips Lighting NV.

Schimbarea modului de iluminare ar putea ajuta la vânzarea de becuri LED, care trebuie înlocuite  o dată la 10-15 ani, deoarece sunt mult mai eficiente decât becurile incandescente, care trebuie înlocuite de mai multe ori pe an.

„Problema reală a iluminării cu LED este că acestea durează de-a lungul vârstelor, aşa că nu au aceste cicluri de înlocuire în care piaţa pur şi simplu câştigă”, a declarat Tom Rowlands-Rees, analist la Bloomberg New Energy Finance. „Acum industria a găsit o modalitate de a face oamenii să plătească mai mult pentru iluminare, pentru că este mai frumos, nu pentru că au nevoie de ea”, a adăugat el.

Când tehnologia cu LED-uri a fost prima dată demonstrată de compania japonezăUshio inc. în 2008, nu a fost o lovitură imediată. Vânzările au început să crească abia în ultimii doi ani, însă, deoarece preţurile au început să scadă, producătorii mari precum Philips au început să le producă.

Cu doar patru ani în urmă, piaţa LED-urilor cu filamen era mica şi se concetra doar pe câteva ţări din Europa de Nord. Acum, vânzările la LED-urile cu filament cresc rapid, iar piaţa ar putea fi evaluată la 20 de miliarde de dolari la nivel Mondial, până în 2020, a calculate Wang Justin, director executive al AXP Technology Inc., companiei din California care a introdus becul cu LED în Statele Unite.

Becurile cu LED ar putea rezolva problema factorilor de decizie care au dorit de mult timp să interzică becurile incandescente ineficiente, peste obiecţiile consumatorilor care prefer aspectul mai vechi.

Aproape o treime din britanicii care au votat ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană în 2016, au declarat că doresc ca becurile vechi să revină pe piaţă, după ce au fost interzise de birocraţii de la Bruxelles, potrivit unui sondaj al YouGov.

În următoarele decenii se aşteaptă o creştere a cererii de iluminat de 50%, potrivit Organizaţiei Naţiunilor Unite. Trecerea la iluminatul cu LED ar putea compensa această creştere, evitând eliberarea a peste 390 de milioane de tone metrice de dioxid de carbon/an.

Este încă dificil pentru consumatori să spună diferenţa dintre un bec incandescent şi unul cu LED, iar producătorii GE spun că trebuie să facă mai multe pentru promovarea beneficiilor acestor becuri.

„LED-ul a fost dificil de vândut pentru că trebuia să I se predea consumatorului şi tehnologia, nu putem să presupunem că dacă se uită la el ştie ce este şi cum funcţionează”, a spus Matt Sommers, manager de inovare a consumatorilor la GE Lighting. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO