Business Internaţional

”Diavolul” nu se mai îmbracă de la Prada? Brandul italian de lux înregistrează scădere după scădere, iar criza nu este singurul vinovat

”Diavolul” nu se mai îmbracă de la Prada? Brandul...

Autor: Ştefan Stan

26.08.2016, 16:57 1687

Prada a raportat prima scădere semestrială a vânzărilor din 2011, în condiţiile în care cererea slabă din China şi atacurile teroriste din Europa au continuat să afecteze puternic producătorul italian de lux, scrie Bloomberg.

Veniturile Prada au scăzut cu 15%, la 1,55 miliarde de euro, potrivit unui anunţ al companiei italiene listate pe bursa din Hong Kong. Vânzările au fost sub ţinta estimată de 1,65 de miliarde de euro.

În timp ce majoritatea brandurilor de modă de lux se luptă să crească, Prada a fost afectată mai puternic decât majoritatea. Aceasta se întâmplă, parţial, pentru că genţile sunt prea scumpe şi investiţiile în online au întârziat să apară, potrivit analiştilor de la Sanford C. Bernstein. Compania încearcă să rezolve aceste probleme după doi ani de stagnare şi după cel mai mic profit din ultimii cinci ani.

”Vânzările de retail sunt foarte slabe, iar brandul Prada nu reuşeşte să performeze în mai multe regiuni”, a spus John Guy, analist la MainFirst Bank. ”Unele dintre aspectele de performanţă slabă sunt legate de sectorul în care activează, dar designul Prada şi creativitatea trebuie să fie regândite cu responsabilitate”, a adăugat el.


Prada plănuieşte să îşi dubleze vânzările din e-commerce în următorii doi ani prin creşterea numărului de categorii pe care le oferă online, în special pe segmentul de încălţăminte. Brandul vrea să îşi crească activităţile din social media. Într-o declaraţie de presă, purtătorul de cuvânt al companiei a spus că ”ne vom focaliza pe nevoile pieţelor individuale prin strategie de piaţă şi prin preţ”. 

”Conducerea companiei vede 2016 ca un punct de cotitură pentru Prada. Brandul va readuce creştere şi se va concentra pe valorile care au făcut Prada compania emblematică de azi”, potrivit unui anunţ al producătorului italian de lux. 

Potrivit directorului de marketing al Prada, deja încep să se vadă semne de creştere a cererii în principalele oraşe din China, însă companie rămâne ”prudentă”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO