Business Internaţional

Dilema părinţilor. Când să îi cumperi copilului tău un smartphone: „Este ca şi când ţi-ai învăţa copilul să folosească droguri, dar în mod echilibrat”

Dilema părinţilor. Când să îi cumperi copilului tău...

Autor: Alex Ciutacu

13.01.2018, 18:00 2603

Bătălia pentru atenţie care se desfăşoară la nivel mondial, pune părinţii împotriva celor mai avansate companii din sectorul de hi-tech, potrivit Wall Street Journal.

Gabriel Krause-Grosman, 12 ani, a petrecut cinele în familia tot anul trecut încercând să îşi convingă părinţii să îi cumpere un smartphone deoarece toţi prietenii lui aveau unul, însă părinţii au refuzat.

„Cine îi dă unui şcolar o platformă de jocuri cu care să se plimbe tot timpul după el?”, spune Ellen Krause-Grosman, mama copilului. „Este ca şi când ţi-ai învăţa copilul cum să folosească droguri, dar în mod echilibrat”.

Ea şi soţul ei sunt îngrijoraţi că nu îşi pot proteja copilul de jocuri video care creează dependenţă, pornografie sau prădători online.

Într-un final, aceştia au cedat. Gabriel a primit un smartphone, iar de atunci a rărit cursurile de vioară şi joaca cu prietenii de la care era nelipsit. „Petrec mult prea mult timp pe telefon”, spune copilul.

Cumpărarea unui smartphone pentru copil a devenit una dintre cele mai grele decizii pe care le ia un părinte în ultimii zece ani, de când Apple a lansat iPjone-ul şi a reinventat rutina zilnică a oamenilor.

Pentru multe familii această alegere este la fel de importană ca cea de a-i da copilului cheile de la maşină pentru prima dată.

Experienţa a arătat că părinţii care le oferă copilului control total asupra device-urilor, au schimbat în mare parte vieţile acestora. Dar, dacă timpul petrecut în faţa eranelor este redus, studiile arată un impact pozitiv asupra vieţii sociale, prieteniilor, relaxării, somnului, romantismului, sexului şi modului de petrecere a timpului liber.

Aproape 75% din adolescenţi au acces la un smartphone – arată un studiu realizat în 2015 de Pew Research Center – şi că deblochează ecranul telefonului de cel puţin 95 de ori pe zi, potrivit firmei de cercetare Verto Analytics.

Aceşti adolescenţi petrec, în medie, nouă ore pe zi lipiţi de ecrane, potrivit Common Sense Media, o organizaţie non-profit care promovează utilizarea cu grijă a smartphone-urilor.

Scopul companiilor precum Facebook, Google sau Snap este de a capta atenţia pentru cât mai mult timp. Cu cât utilizatorii petrec mai mult timp în faţa ecranelor sau pe „feed-uri”, cu atât mai mulţi bani câştigă compania.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO