Business Internaţional

Disneyland Paris, anchetat pentru politica discriminatorie de preţuri

Disneyland Paris susţine că promoţiile de pe pieţele locale sunt bazate pe modele de rezervare şi pe vacanţe.

Disneyland Paris susţine că promoţiile de pe pieţele locale sunt bazate pe modele de rezervare şi pe vacanţe.

Autor: CătăIina Apostoiu

31.07.2015, 00:05 1616
Autorităţile de la Bruxelles au luat în vizor Disneyland Paris după ce au primit plângeri că parcul de distracţii ar percepe preţuri diferite în funcţie de naţionalitatea clienţilor. Ancheta face parte dintr-o mai amplă campanie împotriva politicilor discriminatorii de preţuri din Europa, scrie Financial Times.

Comisia Europeană a cerut Franţei să cerceteze dacă parcul tematic manipulează preţurile. În unele cazuri, pentru acelaşi pachet premium, consumatorii francezi plătesc 1.346 euro, în timp ce vizitatorii britanici trebuie să plătească 1.870 de euro, iar cei germani 2.447 euro.

Conform directivei UE în sectorul serviciilor, consumatorii nu pot fi în principiu obligaţi să plătească mai mult din cauza naţionalităţii sau ţării de reşedinţă.

Campania autorităţilor europene are implicaţii mai ample pentru sectorul de retail şi al serviciilor, comisia investingând plângeri depuse împotriva Amazon, hotelierilor spanioli, operatorilor de teleschi din Austria şi chiar sistemului de toalete publice din Veneţia.

Consumatorii acuză Disneyland Paris că le blochează în mod ilegal accesul la pachete ieftine disponibile pentru cetăţenii din Franţa şi Belgia. „Este timpul să clarificăm această situaţie. Sunt interesată de răspunsuri şi explicaţii. Încerc să aflu ce justificare obiectivă ar putea exista pentru astfel de practici“, afirmă Elzbieta Bienkowska, comisarul european pentru piaţa unică.

Potrivit primelor date ale anchetei, consumatorii britanici plătesc cu aproximativ 15% mai mult pe biletele de o zi. În schimb, consumatorii francezi se bucură de numeroase beneficii, cum ar fi discounturi mari pentru familii, pachete anuale sau opţiuni de plată în rate.

Conform reglementărilor UE, preţurile pot varia în funcţie de naţionalitate dacă există motive obiective, cum ar fi condiţii de piaţă diferite, fluctuaţii sezoniere ale cererii sau perioade diferite de vacanţă.

Disneyland Paris susţine că promoţiile de pe pieţele locale sunt bazate pe modele de rezervare şi pe vacanţe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO