Business Internaţional

După ce le-a răvăşit modelul de business, Airbnb duce la următorul nivel ambiţia de a pune stăpânire pe piaţa operatorilor tradiţionali de hoteluri

După ce le-a răvăşit modelul de business, Airbnb duce...

Autor: Alex Ciutacu

17.10.2017, 16:35 2565

Airbnb duce la următorul nivel ambiţia de a pune stăpânire pe piaţa operatorilor tradiţionali de hoteluri, prin decizia de a construi apartamente pentru turişti, în parteneriat cu un dezvoltator imobiliar din Statele Unite, potrivit Financial Times.

Parteneriatul cu Newgard Development Goup marchează primul acord dintre Airbnb şi un dezvoltator imobiliar. Acesta subliniază strategia abordată de Airbnb în încercearea de a se extinde dincolo de rezervarea camerelor, acesta fiind serviciul lor principal, prin care a dat deja o lovitură operatorilor hotelieri în mai mult oraşe din întreaga lume.

Strategia aruncă Airbnb în luptă directă împotriva lanţurilor hoteliere care lucrează de asemenea cu dezvoltatori prin care oferă închirierea unor apartamente mobilate „cu ora”, precum Marriott International.

Complexul rezidenţial care va avea 300 de unităţi şi va fi situat în Kissime, Florina, în apropiere de Orlando, va fi construit şi deţinut de către Newgard dar prezentat sub tutela unui nou brand: „Niido powered by Airbnb”.

Jaja Jackson, directorul proiectului de multi-family al companiei Airbnb a sugerat că alte dezvoltări similare erau planificate de mult timp. „Asta e ceva ce se potriveşte ca filozofie cu strategia noastră pe termen lung”, spune el.

Proiectul vine într-un moment în care grupurile imobiliare din Statele Unite îşi schimbă abordarea pentru a se adapta economiei bazate pe „sharing”. De exemplu, construirea complexelor cu mai puţine spaţii de parcare, şi în locul acestora să le ofere rezidenţilor reduceri pentru curse efectuate cu Uber.

Harvey Hernandez, directorul executiv al companiei Newgard a scos la iveală un plan de a construi 2,000 de unităţi sub brandul Airbnb în următorii doi ani. Locatarii care închiriază apartamentele pot alege să le subînchirieze tot prin Airbnb, câteodată chiar şi pentru trei sau patru luni.

„Acesta este doar începutul. Noi vrem să transmitem noţiunea de home-sharing pe toată suprafaţa Statelor Unite”, a susţinut Hernandez.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO