Business Internaţional

Efectele războiului tarifelor: În timp ce companiile nemţeşti vor să se extindă în SUA, Harley-Davidson vrea să-şi mute o parte din producţia din America pe alte pieţe

Efectele războiului tarifelor: În timp ce companiile...

Autor: Catalina Apostoiu

27.06.2018, 00:04 215
Tarifele impuse de Trump şi ameninţările lansate de acesta pe Twitter nu au slăbit relaţiile solide de business dintre SUA şi Germania, multe firme germane având chiar planuri de a-şi extinde operaţiunile pe piaţa americană. Pe de altă parte, impactul tarifelor americane pe plan local este unul diferit, producătorul american de motociclete Harley-Davidson anunţând că şi-ar putea muta o parte din producţie pe alte pieţe pentru a compensa impactul tarifelor.

Relaţiile de business dintre Germania şi SUA au fost rar mai solide, scrie Handelsblatt.

Economia americană în creştere puternică, taxele scăzute şi reglementările relaxate de acolo atrag niveluri record de investiţii germane. Un nou sondaj al Camerei Germane de Comerţ Exterior arată că jumătate din companiile germane prezente în SUA intenţionează să-şi crească investiţiile, 53% dintre acestea având de asemenea planuri de a face noi angajări.

Jan-Philipp Mohr, un CEO german din sectorul tech, fondator al companiei de software Hashplay, laudă sprijinul oferit companiilor de statele şi oraşele germane. Potrivit acestuia însă, baza a fost pusă în Washington: „Este uimitor câte politici prietenoase cu mediul de business a promovat Trump într-o perioadă scurtă“.

Şi alţi giganţi germani ca Siemens şi Mercedes au anunţat că rămân în SUA. Deşi Trump a criticat recent Mercedes, şeful companiei Jason Hoff a lăudat infrastructura, forţa de muncă educată şi mediul de business sigur din SUA.

Nici companiile de energie nu s-au speriat de ameninţările lui Trump. În ultimele două săptămâni, Innogy, E.ON şi EnBW au anunţat noi proiecte americane.

Pe de altă parte, anunţul Harley privind intenţia de mutare a unei părţi a producţiei în afara SUA vine ca o consecinţă neintenţionată a eforturilor administraţiei Trump de a proteja locurile de muncă americane prin impunerea de tarife, inclusiv pe importurile de oţel şi aluminiu din Europa, potrivit CNBC.

Drept reacţie, UE a decis impunerea de tarife pe bunuri americane de peste 3 miliarde de dolari, printre care whiskey, yachturi şi motociclete.

Harley a anunţat că drept urmare a măsurilor retaliatorii, tarifele pe motocicletele produse în SUA cresc de la 6% la 31%. Compania a declarat că deşi nu intenţionează să majoreze preţurile, se aşteaptă la costuri de 2.200 $ pe unitate exportată din SUA către UE.

Harley a explicat că poate „evita povara tarifelor“ prin relocarea unei părţi din producţie către facilităţi externe. Harley a comercializat aproape 40.000 de motociclete noi anul trecut în Europa, reprezentând 16% din vânzările totale, Europa fiind cea mai mare piaţă a companiei din afara SUA.

Tarifele UE reduc profiturile companiei pe 2018 cu 5-8%, potrivit unei analize a CNBC a datelor Thomson Reuters şi estimărilor de costuri ale Harley. Impactul pe întregul an de 90-100 milioane $ reprezintă 15% din profiturile anuale ale companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO