Business Internaţional

Epidemia de coronavirus a declanşat cel mai mare experiment de ”muncă de acasă” cunoscut vreodată

Epidemia de coronavirus a declanşat cel mai mare...

Autor: Eduard Ivanovici

29.02.2020, 01:17 3488

Chiar dacă magazinele şi instituţiile publice sunt închise în hub-uri majore precum Singapore şi Hong Kong, iar străzile care altădată erau arhipline sunt astăzi aproape goale, milioanele de oameni care sunt închişi în propriile locuinţe pot face parte din poate cel mai mare experiment de muncă la domiciliu cunoscut vreodată, scrie CNN.

În ianuarie, statul chinez a instituit stare de carantină peste 60 de milioane de cetăţeni, într-o încercare a autorităţilor de a controla epidemia de coronavirus. În timp ce restricţiile au fost implementate în multe regiuni ale ţării, companiile au continuat să fie ţinute sub presiune. Săptămâna trecută, preşedintele Xi Jinping a tras un semnal de alarmă asupra stabilizării economiei.

Milioane de angajaţi chinezi lucrează în prezent de acasă, ceea ce poate reprezenta un adevărat coşmar pentru profesori, de exemplu, care de câteva săptămâni îşi ţin cursurile cu ajutorul camerelor de filmat.

Dar în alte sectoare, experimentul a fost atât de bine primit încât angajatorii consideră să facă din acesta o măsură permanentă, în condiţiile în care cei care solicitau opţiuni mai flexibile ale programului au beneficiat în ultimele săptămâni de o reformă mult aşteptată.

Se estimează că epidemia de coronavirus ar fi costat economia chineză circa 62 miliarde de dolari. Autorităţile insistă în mod repetat ca business-urile să se redeschidă, însă peste jumătate din angajaţii din Beijing plănuiesc să îşi continue munca de acasă, potrivit ziarului naţional China Daily.

Guvernele din Singapore, Hong Kong şi Macao le-au ordonat funcţionarilor publici să lucreze de acasă şi le-au cerut angajatorilor privaţi să facă, dacă este posibil, acelaşi lucru.

Şcolile din aceste regiuni au fost suspendate, aşa că profesorii îşi ţin cursurile cu ajutorul unor instrumente digitale de învăţat, precum Google Hangouts sau alte software-uri video.

Dar pentru alte sectoare, lucratul de acasă s-a dovedit surprinzător de eficient.

„Înainte de epidemie, nu eram tocmai încântaţi cu opţiunea de a ne lăsa echipa să lucreze de acasă deoarece punem mare preţ pe colaborare. Însă această experienţă ne-a arătat de fapt că echipa lucrează per total bine, chiar dacă nu se află în aceeaşi încăpere, aşa că ne gândim să adăugăm experienţa în beneficiile angajaţilor... poate două până la trei săptămâni pe an”, a declarat Brice Lamarque, director de vânzări şi conturi în cadrul unei agenţii de branding din Hong Kong.

Cu toate acestea, Lamarque a declarat că o bună parte din succes se datorează naturii digitale a companiei şi industriei – angajaţii au nevoie doar de un computer şi de o conexiune la internat, ceea ce înseamnă că pot lucra de oriunde.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO