Business Internaţional

În era digitală, graniţele dintre urban şi rural pălesc: Unul dintre cei mai mari retaileri online din lume vrea să construiască aproape 200 de aeroporturi pentru drone pentru a livra produse în zonele rurale

În era digitală, graniţele dintre urban şi rural...

Autor: Alex Ciutacu

09.12.2017, 10:36 959

Unul dintre cei mai mari retaileri online din China, JD.com, plănuieşte să îşi crească cota de piaţă în mediul rural prin construirea a 185 de aeroporturi pentru drone în sud-vestul Chinei, potrivit Business Insider.

Aeroporturile pentru drone par a fi un alt efort derulat de companiile locale din domeniul tehnologiei, în încercarea de a integra partea rurală a Chinei în reţeaua de clienţi, aceast segment reprezentând de două ori mărimea Statelor Unite.

La începutul acestui ani, JD.com anunţa că va construi 150 de aeroporturi pentru drone, în cadrul Conferinţei Beijing World Internet.

Aeroporturile, care vor ajuta livrările realizate în şi din Sichuan, sunt aşteptate să fie finalizate în următorii trei ani.

Fondatorul şi CEO-ul Richard Liu, care recent a devenit preşedintele de onoare a unui mic oraş de provincie din China, spune că JD.com deja foloseşte o flotă de drone pentru a livra în alte două provincii.

Retailerul online speră că noile aeroporturi pentru drone vor permite produselor agriculturale din provincia Sichuan să fie livrate oriunde în China în maxim 24 de ore, şi că va reuşi să reducă costurile de transport cu până la 70%.

„Datorită costurilor ridicate ale logisticii, produsele agriculturale se vând la preţuri mai ridicate în oraşe, în timp ce produsele industriale se vând la preţuri mai ridicate în zonele rurale izolate”, spune Liu, potrivit Peopleăs Daily.

JD.com nu este singura compania din China care încearcă să se extindă spre mediul rural.

Alibaba a creat mii de „orăşele Taobao” în ultimii zece ani, unde peste 10% din gospodării sunt deţinute de e-taileri (n.r: retaileri online), care vând aproape orice de la decoraţiuni până la biciclete. În fiecare an, fiecare orăşel are venituri de peste 1,6 milioane de dolari.

Compania a pus în funcţiune şi programul „Rural Taobao”, un program care ţinteşte să vândă produse către clienţi regionali la preţuri urbane pentru a da naştere unor lanţuri de aprovizionare eficiente pentru producţiile rurale. În următorii ani, Taobao speră să ajungă la 100.000 de centre de servicii în orăşele din toată ţara.

Până în 2020, Alibaba se aşteaptă ca vânzările online din mediul rural să atingă 150 de miliarde de dolari pe an.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO