Însă pentru că în SUA retailerilor le era foame de produse ieftine, producătorii americani şi-au mutat producţia peste hotare. Europa nu şi-a pierdut niciodată industria internă a bicicletelor. SUA mai au doar o rămăşiţă din ce-au avut, scrie Bloomberg.
Când au venit chinezii, producătorii europeni scoteau din fabrici 12 milioane de biciclete pe an. Au luat poziţie în faţa avansului Chinei, suspectând că guvernul de la Beijing asigură subvenţii precum echipament, energie şi proprietăţi ieftine sau gratuite.
„Unii dintre concurenţii noştri din China fac bani din subvenţii. Vând biciclete în pierdere“, spune Moreno Fioravanti, secretar general al Asociaţiei Producătorilor de Biciclete Europeni. Diferitele ţări impun de mult timp tarife importurilor, pentru a-şi proteja industriile şi pentru a face rost de bani. Însă producătorii europeni au vrut mai multă putere de foc pentru a lupta cu ceea ce ei considerau că sunt practici comerciale neconcurenţiale. Au îndemnat Comisia Europeană să folosească regulile Organizaţiei Mondiale a Comerţului pentru a impune ceea ce sunt cunoscute ca tarife antidumping - taxe adiţionale care au ca scop descurajarea concurenţei străine să inunde pieţele cu bunuri ieftine.
În 1991, Comisia Europeană a investigat şi a descoperit „reduceri semnificative de preţuri“ din partea exportatorilor chinezi care „au avut un impact negativ major“ asupra preţurilor şi vânzărilor pentru producătorii europeni. Doi ani mai târziu, Europa a începea să aplice tarife antidumping adiţionale de 30,6% pentru bicicletele importate din China. În prezent, aceste tarife adiţionale, care se adaugă celor „normale“, se ridică la 48,5%.
În SUA, retailerii mari au blocat eforturile producătorilor de a determina guvernul să impună tarife antidumping. Iubeau importurile ieftine care le aduceau clienţi. În 1998, 87% dintre bicicletele vândute în SUA erau importate. În 2000, ponderea a crescut la 98%. Acum este la fel. În prezent, europenii pot cumpăra o bicicletă low-end pentru adulţi fabricată în Asia cu 90 de euro (106 dolari), un preţ uşor mai mic decât cel al bicicletelor echivalente produse în Europa. În SUA, versiuni similare făcute în China costă 80 de dolari.